stian_credins Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg prøver å sette opp et veldig enkelt Admin system som jeg kan bruke til å redigere skrift, legge til/slette bilder. Jeg bruker tabeller på denne siden og trenger PHP-koden til å legge til en ny rad eller kolonne via denne admin-siden Takk for svar! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 URL til siden din? Er det egenprodusert eller CMS? Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 URL til siden din? Er det egenprodusert eller CMS? Dette er bare egenprodusert side jeg gjør privat. Jeg prøver og feiler hele tiden, så jeg lurte påom det er noen som kan gi meg et relativt enkelt admin-sqript Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Bruker du mysql? Hvis du vet hvordan du lager gjestebok med php, så er du veldig nærmt. Er bare å lagre de rikige taggene sammen med teksten, feks "<tr><td>$innhold</td></tr>"; Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Bruker du mysql? Hvis du vet hvordan du lager gjestebok med php, så er du veldig nærmt. Er bare å lagre de rikige taggene sammen med teksten, feks "<tr><td>$innhold</td></tr>"; Jeg er veldig ny til php, så nei, jeg vet ikke hvordan man lager det Men jeg prøver å sette opp slik at admin kan sette opp tabeller og redigere med skrift og bilder. Takker Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kan lage et, men spørs jo hva du skal ha i adminpanelet.. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Hvis du har en tabell som heter "test" og 1 kolonne kan man gjøre sånn: if($_POST) { $tekst = mysql_real_escape_string($_POST['tekst']); $sql = 'INSERT into test VALUES($tekst)'; // Kjør query: mysql_query($sql); } EDIT: Mista html delen og får ikke over flere linjer av en eller annen grunn. Endret 18. august 2010 av Warz Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kan lage et, men spørs jo hva du skal ha i adminpanelet.. Jeg trenger et veldig enkelt system der admin kan slette/redigere bilder, redigere skrift og (som en web-butikk) legge ut nye "produkter". Som jeg skrev, jeg jobber med tabeller, så det beste hadde vært å kunne lagt dette ut via tabeller. Takk! Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kan desverre svert lite om tabeller, men kan jo prøve å lære meg det. Men ikke akkurat nå. Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg kan desverre svert lite om tabeller, men kan jo prøve å lære meg det. Men ikke akkurat nå. Hehe:) Men det går helt fint uten altså, hvis du kunne hjulpet meg med dette? Hadde vært veldig bra Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Snakker du om html-tabeller eller sql-tabeller? Og er det et slags nyhetssystem du vil ha? Vil du lære og gjøre det selv eller vil du bare ha koden ferdig servert? Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Snakker du om html-tabeller eller sql-tabeller? Og er det et slags nyhetssystem du vil ha? Vil du lære og gjøre det selv eller vil du bare ha koden ferdig servert? Jeg sakker om html tabeller Og ja, takk begge deler. Jeg kan litt om php, men ikke akkurat dette. Jeg har prøvd å få sql til å skjønne at i phpmyadmin så er 1 admin og 0 ikke er Hvis noen kunne laget et lett oppsett så tror jeg at jeg kan ordne resten selv. Er bare det med å komme igang Takk for hjelpen alle! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Du kan ikke bare regidere HTML-tabeller via ett adminpanel siden HTML-tabellene er statisk og er lagret i filer. Da må du i såfall laste inn filene ved hjelp av PHP-kode, også vise innholdet, redigere og overskrive filen. Altså unødvendig komplisert. Du må lese om SQL, f.eks. MySQL. Fikse deg en database, og lage en side som henter "produkene" og whatnot dynamisk fra databasen. Da først kan du administrere dette i ett adminpanel. EDIT: Hvis du holder på lokalt er XAMPP ett bra sted å begynne. Installer vips ferdig PHP/MySQL/++ Endret 19. august 2010 av xibriz Lenke til kommentar
stian_credins Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Du kan ikke bare regidere HTML-tabeller via ett adminpanel siden HTML-tabellene er statisk og er lagret i filer. Da må du i såfall laste inn filene ved hjelp av PHP-kode, også vise innholdet, redigere og overskrive filen. Altså unødvendig komplisert. Du må lese om SQL, f.eks. MySQL. Fikse deg en database, og lage en side som henter "produkene" og whatnot dynamisk fra databasen. Da først kan du administrere dette i ett adminpanel. EDIT: Hvis du holder på lokalt er XAMPP ett bra sted å begynne. Installer vips ferdig PHP/MySQL/++ Jeg har lest meg litt fram og prøvd ut en del nå og jeg ser at dette........... Dette tar tid, det. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå