Gå til innhold

Enkelt Admin System

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du mysql? Hvis du vet hvordan du lager gjestebok med php, så er du veldig nærmt. Er bare å lagre de rikige taggene sammen med teksten, feks "<tr><td>$innhold</td></tr>";

Jeg er veldig ny til php, så nei, jeg vet ikke hvordan man lager det :p Men jeg prøver å sette opp slik at admin kan sette opp tabeller og redigere med skrift og bilder.

Takker ;)

Lenke til kommentar

Hvis du har en tabell som heter "test" og 1 kolonne kan man gjøre sånn:

if($_POST) { $tekst = mysql_real_escape_string($_POST['tekst']); $sql = 'INSERT into test VALUES($tekst)'; // Kjør query: mysql_query($sql); } 

EDIT: Mista html delen og får ikke over flere linjer av en eller annen grunn.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Jeg kan lage et, men spørs jo hva du skal ha i adminpanelet..

Jeg trenger et veldig enkelt system der admin kan slette/redigere bilder, redigere skrift og (som en web-butikk) legge ut nye "produkter". Som jeg skrev, jeg jobber med tabeller, så det beste hadde vært å kunne lagt dette ut via tabeller.

Takk!

Lenke til kommentar

Snakker du om html-tabeller eller sql-tabeller? :hmm:

Og er det et slags nyhetssystem du vil ha?

Vil du lære og gjøre det selv eller vil du bare ha koden ferdig servert?

Jeg sakker om html tabeller :) Og ja, takk begge deler. Jeg kan litt om php, men ikke akkurat dette. Jeg har prøvd å få sql til å skjønne at i phpmyadmin så er 1 admin og 0 ikke er :p

Hvis noen kunne laget et lett oppsett så tror jeg at jeg kan ordne resten selv. Er bare det med å komme igang :p

Takk for hjelpen alle!

Lenke til kommentar

Du kan ikke bare regidere HTML-tabeller via ett adminpanel siden HTML-tabellene er statisk og er lagret i filer.

Da må du i såfall laste inn filene ved hjelp av PHP-kode, også vise innholdet, redigere og overskrive filen.

Altså unødvendig komplisert.

Du må lese om SQL, f.eks. MySQL. Fikse deg en database, og lage en side som henter "produkene" og whatnot dynamisk fra databasen. Da først kan du administrere dette i ett adminpanel.

EDIT: Hvis du holder på lokalt er XAMPP ett bra sted å begynne. Installer vips ferdig PHP/MySQL/++

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Du kan ikke bare regidere HTML-tabeller via ett adminpanel siden HTML-tabellene er statisk og er lagret i filer.

Da må du i såfall laste inn filene ved hjelp av PHP-kode, også vise innholdet, redigere og overskrive filen.

Altså unødvendig komplisert.

Du må lese om SQL, f.eks. MySQL. Fikse deg en database, og lage en side som henter "produkene" og whatnot dynamisk fra databasen. Da først kan du administrere dette i ett adminpanel.

EDIT: Hvis du holder på lokalt er XAMPP ett bra sted å begynne. Installer vips ferdig PHP/MySQL/++

Jeg har lest meg litt fram og prøvd ut en del nå og jeg ser at dette........... Dette tar tid, det. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...