Gå til innhold

GamingPC 14,5-17K


Anbefalte innlegg

Heisann.

Min gamle tråd så ut til å dø ut før jeg fikk noe spesielt svar, så jeg prøver igjen.

 

Jeg skal kjøpe meg en gamingPC den 13. September, og jeg har et budsjett på 17.5K men vil såklart spare mest mulig men samtidig ha bra ytelse og en OK levetid på maskinen.

Etter å ha lest rundt på forumet og sett på Maccan sin guide, kom jeg fram til denne handlelisten.

Som sagt, vil den bli brukt til gaming, men også noe enkel bilderedigering (skolenivå). Jeg vil gjerne ha en PC som kan ta dagens spill på max grafikk og fremtidige spill på noe av det samme.

Jeg trenger IKKE mus, tastatur, skjerm, høyttalere, headset.

 

Ser det greit ut, eller er det noe som bør endres?

Hva er forskjellen på Intel og AMD? Smaksak?

Er det noe jeg kan spare en tusenlapp på uten å trekke ned ytelsen?

 

Setter utrolig pris på all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du ikke skal drive med multitasking på høyt nivå vil en core i5 760 holde i massevis siden den har lik ytelse på spill som en core i7 930. Da vil du også spare endel på billigere hovedkort og RAM.

 

Mulig du vil bytte SSD til denne? Har fått bra kritikk av hardware.no og er raskere samtidig som den kun koster 200kr mer med 16gb.

 

Kabinett er som sagt en smakssak, men her har du i hvert fall et billig og bra midi-tower. Ikke så stort som det andre da, men mye billigere og skal være veldig bra spesielt på støy. Oppfølgeren til forum favoritten Fractal Design Define R2 :)

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Vil også påpeke at du IKKE kan oppgradere med enda et GTX 460 i framtiden siden det ikke går med 3-way SLI. Det vil også være smart å sette handlelisten opp på prisguide og se hva butikk du får det billigst i. Sparer nok en tusenlapp der også :yes:

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

SSD-linken din fungerer ikke. Jeg har valgt ut den SSDen jeg har fordi den var billig. Skal kjøpe ny når neste generasjon kommer ut, så jeg overlever med en billig enn så lenge.

Jeg kommer ikke til å bytte ut kabinettet.

 

Hovedkort

Prosessor

RAM sparer da 200,- på ekstern RAM-kjøler, men er det verdt det? Finnes det bedre muligheter? (Skal mest sannsynlig kjøre 64-bit OS)

Har ikke planer om å kjøpe noe dyrere enn GTX 460. Prisen for to stk skal være overkommelig, og de skal visstnok være utrolig bra. :)

Endret av Andoon
Lenke til kommentar

Eventuelt kan du jo gå for Monster PCen til GSX1000r :p Det er et bedre kjøp :p

 

Det er absolutt ikke sånn at du trenger en ekstern ramkjøler, og i hvertfall ikke i et kabinett som antec 1200

 

At han skulle trenge 3 460 GTX ser jeg på som helt usansynlig. to stykker er MASSE kraft til all gaming.

 

Både i7 og i5 er svært solide oppsett, men som sagt er SSDen noe av det svakere. Ville kanskje bare droppet den og ventet til neste generasjon.

 

Hvis du vil se på noe SKIKKELIG bra ram, anbefaler jeg Mushkin Redline 1600MHZ CL6, men de er dyre eller så er OCZ Platinum 1600MHZ CL7 svært billig. (4GB for 850kr hos Netshop)

 

Corsair er selvfølgelig er kurrant valg. Fantastisk support, og supre ram brikker.

 

Jeg klarte å klokke mine svært høyt, men kommer jo litt ann på CPUen din også.

 

Du vil ikke trenge 8GB nå. 4GB kvalitetsram er et bedre valg, får så å kjøpe mer når det trengs.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Tenkte akkurat på det samme. Er den veldig mye brukt, GSX? :)

Kan evt. snakke på PM hvis du foretrekker det.

Jeg både leser og ser på bilder at det er vannkjøling på GSX sin PC. Er dette noe som er vanskelig å "bruke" for en nybegynner? Hva må jeg passe på (annet enn lekkasjer)?

 

Edit: Fant bilder på finn.no + litt om vannkjøling.

Endret av Andoon
Lenke til kommentar

Den er brukt normalt vil jeg si. Vet ikke helt hvordan det skal tolkes. Den er i daglig bruk i alle fall :D Og om vi tar det her eller på pm spiller forsåvidt ingen rolle for meg så sant ingen andre henger seg opp i det.

 

Skumleste når det gjelder vannkjøling er vel egentlig lekkasje ja... men tror du skal være ganske uheldig når det kommer til lekkasje før det faktisk skjer forferdelige ting. Og denne pc'n er den andre maskinen jeg prøver meg på vannkjøling på. Faktisk overraskende enkelt egentlig. Og utrolig gøy ikke minst. Kan jo prøve seg frem med forskjellige farger, måter å legge rør osv osv. Og bare skrike ut om du skulle være intr. Tror dette er ett veldig bra kjøp når det kommer til ytelse kontra hva du må betale. Fullpris på dette ligger nok nærmere 40-45K nytt eller noe mer. Husker ikke helt i forbifarta.

 

Angående alder på den så er den ca 1 år.

Lenke til kommentar

Jeg skal tenke det et par dager før jeg sender deg en PM.

Hvis det blir noe av, hvordan har du tenkt vi kan gjøre det med henting / betaling? Er ikke helt sikker på om jeg får skyss til Fredrikstad når som helst. Er bare 17 sjøl, og bor et kvarter unna Hamar.

Lenke til kommentar

Den er go vettu. gi beskjed når du vet noe mer du ;) Og er vel noe usikker. Sende den i posten anbefaler jeg overhodet ikke. Eller den er såpass tung også så posten vil ikke sende den. Må man over på bring osv og da var det også problematisk. Og hamar til fredrikstad er ett aldri så lite stykke :hmm: Kan jo se hva du bestemmer deg for først, og så kan vi se hva vi kan finne på av løsning om så er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...