Gå til innhold

Mediespiller: AC Ryan eller Western Digital?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har hatt WD HDTV siden den ble sluppet på markede og har hatt veldig god erfaring med den, iallefall inntil den tok kvelden her en dag. Den har spillt alt som jeg har slengt imot den av filmfiler.

Har nå bestillt meg en AC Ryan MiniHD som forøvrig er på tilbud hos Komplett til 695. Den har fått veldig god omtale. Spiller av det meste, iflg tester bedre en WD, har nettverkstilkobling med muligheter for å linke opp mot bl.a. Youtube, Flickr og nettradio, og har bTorrent klient innebygget. En annen fordel, som WD ikke har vært så flink med, er regelmessige oppdateringer på firmware og at de hører etter hva brukerene sier, via forumsidene. Iallefall slik jeg har forstått det...

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg innpå denne tråden selv.

 

Jeg har nettopp begynt å se etter mediaspiller, men må vurdere alternativene.

 

Det som er viktig for meg er internett-radio. Derfor står valget mellom Logitech Squeezebox duet, http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101511 eller en mediaspiller med internettradio.

 

Jeg ser selvfølgelig størst fordel med mediaspiller, selv om jeg har en gammel tv uten hdmi pr. dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg innpå denne tråden selv.

 

Jeg har nettopp begynt å se etter mediaspiller, men må vurdere alternativene.

 

Det som er viktig for meg er internett-radio. Derfor står valget mellom Logitech Squeezebox duet, http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101511 eller en mediaspiller med internettradio.

 

Jeg ser selvfølgelig størst fordel med mediaspiller, selv om jeg har en gammel tv uten hdmi pr. dags dato.

 

Iflg. Komplett så får de den inn på lager i dag, så jeg har den vel iløpet av noen dager tenker jeg. Skal se om jeg får testet den skikkelig ut i helgen som kommer. Kan gi en tilbakemelding på erfaringer da, hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vurderte begge dem spillerene.

 

Ac ryan har veldig mye firmware updates! Om det er bra eller dårlig er vel en vurderingssak.

 

Mye feil=firmware updates? få firmware updates= bra release firmware? eller manglende vilje til å gi support og feilfikser fra produsenten?

 

Vurdere som sagt begge, men endte til slutt på en dyrere sak fra netgear, neotv 550, sigma design chipset basert spiller, i motsetning til for eksempel acryan som er en realtek basert spiller.

 

Det jeg har lest av info så har sigma designs chippene litt mer muskler når det trenges.

 

neotv550 er en helt ny spiller...noe i ferskeste laget, har noen små bugs, som blir rettet fortløpende av netgear.

 

Men, den kan spille blueray iso og folder backups med menyer. Har nettradio med en hel haug norske og utendlandske kanaler. Har i tillegg youtube,flickr osv.

 

Tar det meste jeg har testet...

 

HDLYD som Dolby TrueHD og DTS HD Master osv fungerer helt fint å bitstreame til forsterkeren min.

 

Er så langt meget fornøyd, og når dem får rettet litt små bugs (før usa lanseringen rundt den 15/12) så burde dette bli en meget bra boks.

Eneste negative...noe dyr med 1260kr i forhold til realtek bokser som acryan playonhd mini.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...