Cowboystrekk Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei, en kompis av meg kjøpte nettopp en m17x med radeon 5870m, 4 gb minne og win7 64 bit. Han sliter med elendig ytelse i WOW, flere steder dropper fps ned til 4-5. Han kjører uten AF og AA i 1440x900-oppløsning, ellers alle innstillinger på maks. En annen kar med samme maskin dog litt raskere CPU og 8 gb minne greier rundt 40 fps. Innimellom går fps i de samme områdene han sliter med opp til rundt 30. Jeg lurer litt på om dette kan ha med at grafikkdriveren kjører skjermkortet på lav kastighet, opplevde dette selv med mitt 8800m gtx-kort i kombinasjon med enkelte drivere hvor 3D-ytelsa ble tragisk. Kan dette være årsaken eller er det andre ting? Skal få han til å legge inn ny driver senere idag, ser dell ikke har drivere liggende ute så får håpe noen på ati funker selv om det er for bærbarpc. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Spiller han på batteridrift, eller med power plan satt til noe annet en High Performance? I begge tilfellene vil skjermkortet klokke seg selv drastisk ned. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Spiller med strømmen koblet til, så det stod på høy ytelse på powerplay, merkelig nok har det fungert bra de siste dagene, men la inn nyeste skjermkortdriverne og lasta ned ny bios uansett, ikke vært noe problem siden. Takk for tips Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Sikker på at du hadde en skjermkortdriver installert fra starten av? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Dells standarddriver lå inne. Funka stort sett greit foruten tidvis lav ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå