Gå til innhold

Deaktivering av wordpress-plugins via ftp

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å lære meg wordpress, og kom såpass langt at jeg fikk satt opp en nettside på domenet mitt, redigert templates og det hele - men så plutselig gjorde jeg noe grassalt feil, for alt som står på nettsiden min nå er en Parse error-melding. Jeg får dermed heller ikke logget meg inn i WP-adminet.

Ettersom jeg er såpass newbie, antar jeg at det vil ta meg votter og vinter å prøve å søke frem hvilken feil jeg har gjort. Min fremste mistanke er at jeg har aktivert noen plugins som ikke har vært kompatible med Wordpress 3.0, og at det var derfor det tryna. En annen mulighet er at jeg har vært inne og redigert i en av php-filene via adminet, og at jeg har gjort etellerannet med enellerannen kode sånn at det gikk helt i ball.

Spørsmål 1: Er det noen måte jeg kan deaktivere alle plugins via ftp-klienten?

Spørsmål 2: Hvis nei - hvordan kan jeg begynne heeeelt på nytt?

Setter stor pris på svar :-)

Kari

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last alt opp på nytt så eventuelle filer du redigerte på blir skrevet over med riktig innhold. Men om det er blitt gjort endringer i databasen, så vil nok ikke dette holde. Eventuelt så kan du via ftp, gå til mappa din-wp-mappe/wp-content/plugins/ og her slette den plugin-mappa du mener kan være feilen (mulig det holder å endre navn på mappa). Husker ikke helt, men det er mulig at wordpress lagrer aktive plugins etc i databasen, så noe settings vil ligge igjen i databasen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...