TLZ Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Er disse keyboardene mer effektive i programering? Eg skriver et C beslektet språk. Noen som har erfaringer med dette? Er det verdt pengene? Finst det en trådløs versjon? På forhand takk! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Det har ingenting med programmering å gjøre, den eneste forskjellen mellom dette og andre keyboards er at Happy Hacking ikke har de windows-spesifikke tastene. Du blir ikke automatisk hacking-gud ved å kjøpe dette tastaturet, sorry Er vel mest for linux-folk som ikke vil ha alle de ekstra windows-tastene. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 min erfaring med sånne små tastatur er at enkelte viktige knapper er borte. Jeg vet ikke hvordan det er spesifikk på tastaturet du lurer på, men du bør ihvertfall forsikre deg om at knapper som < og > er der. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Er disse keyboardene mer effektive i programering? Eg skriver et C beslektet språk. Noen som har erfaringer med dette? Er det verdt pengene? Finst det en trådløs versjon? På forhand takk! http://store.yahoo.com/pfuca-store/hhkblayout.html Kanskje, hvis du kun jobber i Linux. Programmerer du i Windows blir svaret Nei. Spesielt hvis du er vant til å bruke shortcuts i windows. Eks. Jeg bruker ofte <SHIFT>+<DELETE> og <SHIFT>+<INSERT> (cut n paste), <CTRL>+<SHIFT>+<HOME>/<END> (markering av ord/linje) osv. Slike shortcuts, effektiviserer koding ganske mye. På tastaturet du viser til, ville jeg knekt fingrene i forsøk på å få disse til. BIW Lenke til kommentar
awold Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Du kan enkelt remappe ( ) [] {} med xmodmap. Selv bruker jeg dvorak, med remappet control og shift. Windows tastene fungerer som standard Meta og Menu taster i andre OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå