lhnilsen Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei. Jeg trenger hjelp for å sette opp min router WRT54GL mot Altibox sentral som er satt i bridge mode. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hva du sliter med? Hvilken type hjemmesentral bruker du? linksys boksen skal stå oppsatt til å motta ipadresse via dhcp på wan interfacet så skal det virke. Har du vært i kontakt med kundesenteret for å få dem til å aktivere bridge mode hos deg? Lenke til kommentar
lhnilsen Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Hva du sliter med? Hvilken type hjemmesentral bruker du? linksys boksen skal stå oppsatt til å motta ipadresse via dhcp på wan interfacet så skal det virke. Har du vært i kontakt med kundesenteret for å få dem til å aktivere bridge mode hos deg? Lenke til kommentar
lhnilsen Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Hei. Takk for svar. Det er den siste typen som er levert.Hvit.På den kan man sette altibox sentralen i bridge mode selv. Skal stikke innom support til mandag å be om hjelp. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 regner med du da mener cpl5 eventuellt cpl7? For å få bridge mode må du ringe kundesenteret slik at dem kan aktivere valget for bridge mode. Deretter må du logge deg inn på dine sider hos din partner. Da får du opp et eget valg for bridge mode. Når du har satt den i bridge mode skal linksys boksen få ekstern ipadresse på sitt wan interface Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hvorfor ikke bare droppe hele den ubrukelige hjemmesentralen til altibox. Den sentralen klarer ikke mange connections heller. Den er best som dør stopper spør du meg. Bytt den ut med en switch som har tag vlan. så setter du på trådløs router. 100: Admin 101: TV 102: Nett Det fikset alle mine problemer med altibox. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 WRT54GL blir vel temmelig anemisk mot en moderne fiberlinje? Jeg ville oppgradert router i noe moderne med større kapasitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå