Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva mener DU om gutter på scooter?


franky12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

120km/t på en moped? Meh

Høres usannsynlighet, men absolutt ikke umulig. Lekte med en RMX en gang som ble målt til rundt 28hk da det er ikke lenger en moped, men. Da er det snakk om så store ombygninger at det er dyrere deler en selve mopeden.

Hei jeg har nettop kjøpt meg en suzuki tmx jeg jeg synet deg dreger så dåli.

jeg vil ikke trimme den til 28hk (7hk) hvorden trom bør jeg velge da?

jeg før 90 på den på sletta (det står på ei suzuki rm 80 svanhals)

post-220484-1286768297,7833_thumb.jpg

Lenke til kommentar

120km/t på en moped? Meh

Høres usannsynlighet, men absolutt ikke umulig. Lekte med en RMX en gang som ble målt til rundt 28hk da det er ikke lenger en moped, men. Da er det snakk om så store ombygninger at det er dyrere deler en selve mopeden.

Hei jeg har nettop kjøpt meg en suzuki tmx jeg jeg synet deg dreger så dåli.

jeg vil ikke trimme den til 28hk (7hk) hvorden trom bør jeg velge da?

jeg før 90 på den på sletta (det står på ei suzuki rm 80 svanhals)

post-220484-1286768297,7833_thumb.jpg

Suzuki SMX / RMX*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

scooter er sykt mye nicere en gir moped som pimp scooter, en blodtrimma scooter og en blod trimma gir moped så går scooteren ifra den godt . og så er scooter mye greiere:) jeg er gutt selv får lappen om en uke og jeg har aprilia sr 50 r . det er en bra scooter:) du kan alltid ha ting med deg under salen på en scooter :)

Lenke til kommentar

Ser jeg en gutt på scooter tenker jeg at dette er en person av hannkjønn som bruker et motorisert kjøretøy til transport, og av personlige årsaker har valgt å kjøre scooter istedenfor bil/motorsykkel (trolig økonomi/forbruk). Det kan jo også være personen låner scooteren av noen andre/har stjålet den.

 

Kjører lettsykkel selv. Så jeg tenker vel også "Han der er utsatt i trafikken, stakkars fyr", når jeg ser en på scooter, om det så er gutt eller jente. Kjøretøy med en maksfart som mange steder er langt under fartsgrensen er farlig for alle, og burde forbys.

Lenke til kommentar

Syntest scooter e helt greit eg trafikksikre og enkle og kjøre. ser eg en som kjører scooter så tenker eg isje sånn "homo" "du kan isje gire" osv sånn som de fleste tenker/sier. Scooter er et framkomstmiddel som tar deg fra a til b enten det er til skole eller jobb eller andre ting. Takk for meg!

Endret av ausura
Lenke til kommentar

Ser heller ingen som helst grunn til at gutter ikke kan kjøre scooter. Bor man i byen og kjører korte strekninger i litt trafikk er det jo helt genialt. Bakkestart er null problem, man sitter mer behagelig, og den lille luka under setet der man kan putte handleposer når man kjører og hjelm når man ikke kjører er jo rett og slett genial!

 

Nå snakker jeg her om orginale mopeder/scootere, altså ikke trimmet: Bor man i bystrøk og har moped gjør man jo ikke annet enn å gire. Å gire fire gir for å komme opp i 20 km/t ser jeg ikke på som kjempepraktisk, men jeg ser derimot at hvis man bor litt lenger ut på landet, der man kanskje møter på en grusvei etc at moped kan være det beste alternativet.

 

Summert opp: Ser ikke gutter på scooter som noe annet enn gutter på praktiske fremkomstmiddler.

 

(Dessuten er de fleste scootere mer vedlikeholdsfrie også, etter min erfaring, så hvis man ikke liker å skru og fikse, så er jo scooter kjempegreit)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mener at dersom man vil ha et svært enkelt kjøretøy med lite vedlikehold og enkel kjøreglede kjøper man scooter. Personlig har jeg kjørt mye både gir og scooter (se sig), men jeg liker definitivt best gir. I tillegg synes jeg det er meningsløst å drive å blodtrimme scootere. De er IKKE laget for den belastningen på noen måte.

Og til de som mener scooter er mer trafikksikkert enn girmoped tror jeg må ta grunnskolen på nytt. Som sagt har jeg erfaring med begge, og jeg føler meg rett og slett ikke trygg på scooter. :ermm: Små hjul, elendig sittestilling/komfort, elendige kjøreegenskaper osv.

 

Når det gjelder GUTTER på scooter tenker jeg som regel at de har valgt det for å ha et enkelt kjøretøy som de kan bruke til og fra skole, jobb etc. Men jenter på Aprilia eller Gilera scooter er hot! :love: (med mindre de er jævlig stygge da...)

 

bellduck

Endret av bellduck
Lenke til kommentar

OG du vet heller ikke hva du snakker om ser jeg.

 

Scooter er veldig fint til bykjøring, men hvis du kommer litt utenfor veier som er 100% fint asfaltert kan det by på stygge ulykker grunnet dårlige og små hjul. Hvis du har en scooter som kjører på 2 trillebårhjul ( sånn ca str) eller en "girmoped" som kjører på hjul som faktisk har str som tåler fart i over 60km/t (trimmet ja)

 

Greit nok at du kan få en scooter til å gå i rundt 100km/t men hvor trygt er det? når hjulene som ikke er laget for å gå i hastigheter over 45 begynner og gå så fort skjer det ting når du kommer i svinger osv. Har selv hatt rundt 10-15 mopeder av ulike merker og forstander så har testet det meste, hadde en episode på en scooter moped for norn år siden ( da jeg enda var i "gamet" ) hvor jeg kom i sen sving i rundt 70 som jeg normalt klarte helt fint, men den lille dritten av et framkomstmiddel som ikke har svingradius eller kjøreegenskaper ikke klarte så jeg begynte å skli og havnet i grøfta med en halvveis knust scooter.

 

Når det kommer til girkasser så er det MYE forskjellig skal sies at de "nye" am6 motorene ikke har veldig gode kasser, men hvis man lærer seg å kjøre de så er det intet problem. Og det du sier med at man må gire ned 6 gir for å akselerere viser bare at du ikke vet hvordan man kjører en "gir" moped.

 

hjul størrelse har lite med saken og gjøre , de er trygge og kjøre i langt høyerehastigeter en du og meg kan mestre på veien , her en 400cc : http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/scooters/maxi/majesty400.aspx?view=features

 

en annen ting er at sikkert ingen av de scooterne som selges i norge kommer orginalt med 45 grensen , de fleste har mere hk og går gjerne 60 og 70 km/t orginalt , da blir det feil og si at hjulene er " farlige"

Lenke til kommentar

 

 

tror du det er helt uten grunn at scooter EIER gir moped totalt på verdensbasis, både på salg og aftermarket parts? er pga det er mye bedre.

 

 

 

d er vell pga det faktumet at det er et meget populert kjøretøy i byer verden rundt , og på landet ellers i verden er det normalt med sykler med større motorer .

 

norden stiller litt i særklasse med sine mopeder .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...