rambo555 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det viser seg at en eller flere datamaskin(er) tilknyttet deres bredbåndsforbindelse benyttes til å sende ut uønsket e-post (SPAM) til et betydelig antall brukere på Internett. Utsending av disse meldingene (SPAM) er i strid med våre abonnementsvilkår og er vanligvis sterkt uønsket av våre kunder og andre som benytter seg av Internett. Dette problemet er trolig forårsaket av en datavirusinfeksjon, miskonfigurert e-posttjener, trojaner eller en annen bakdør inn til deres datamaskin(er). For å løse dette anbefales full reinstallasjon av datamaskinen. NextGenTel kan ikke pålegge dere å gjøre dette, men nevner dette for å bistå dere med å håndtere problemet som har oppstått på best mulig måte. Masseutsendelse av SPAM som følge av et datavirus benytter ofte forfalskede e-postadresser som avsender, og har derfor som regel ingen tilknytning til deres egne e-postadresser. NB! Dersom ikke dette problemet løses raskt vil NextGenTel bli nødt til å iverksette tiltak for å stoppe denne trafikken. hvordan sjekekr man om dette stemmer? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Har du antivirus? Prøv å kjør online scan , også lurt å bruke verktøy som for eksempel Malwarebytes Anti malweare eller Spybot Search And Destroy. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Se posten over og post loggene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå