annilu Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei! Jeg trenger en ny stasjonær PC. Den skal i hovedsak brukes til kjøring av tunge programmer som Adobe Premiere Pro, Dreamweaver og Photoshop CS5. Den skal også brukes til noe programmering. Har sett på Maccan sin komponentguide, men siden jeg aldri har bygd en PC før, synes jeg det er veldig vanskelig å sette sammen komponentene slik at de passer til min bruk. Her er systemkravene jeg må ha (minimum): -Intel® Pentium® 4- eller AMD Athlon® 64-prosessor (Intel Core™2 Duo eller AMD Phenom® II anbefales), Intel Core 2 Duo eller AMD Phenom II kreves for Adobe Premiere® Pro -Prosessor med 64-bitstøtte kreves for Adobe Premiere Pro og After Effects® -Microsoft® Windows® XP med Service Pack 3, Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise med Service Pack 1 (Service Pack 2 anbefales), eller Windows 7 -64-bits utgave av Windows Vista eller Windows 7 kreves for Adobe Premiere Pro og After Effects -2 GB RAM (4 GB eller mer anbefales) -24,3 GB ledig plass på harddisken til installasjonen, ytterligere ledig plass kreves under installeringen (kan ikke installeres på flyttbare, flashbaserte lagringsenheter) -Skjermoppløsning på 1280 x 900 punkter (1280 x 1024 anbefales) med kvalifisert maskinvareakselerert 16-bits OpenGL-skjermkort og 256 MB VRAM -Adobe-sertifisert GPU-kort for GPU-akselerert ytelse i Adobe Premiere Pro. Gå til siden for systemkrav for Adobe Premiere Pro og se den nyeste listen over skjermkort som støttes -Enkelte GPU-akselererte funksjoner i Adobe Photoshop® krever grafikkstøtte for Shader Model 3.0 og OpenGL 2.0 -Enkelte funksjoner i Adobe Bridge krever et DirectX 9-kompatibelt skjermkort med minst 64 MB VRAM -7200 RPM harddisk for redigering av komprimerte videoformater, RAID 0 for ukomprimerte -Adobe-godkjent kort for opptak og eksport til bånd for SD/HD-arbeidsflyter -OHCI-kompatibel IEEE 1394-port for DV- og HDV-opptak, eksport til bånd og overføring til DV-enhet -Lydkort kompatibelt med ASIO-protokoll eller Microsoft Windows Driver Model -DVD-ROM-stasjon kompatibel med DVDer med dobbelt lag (DVD+-R-brenner for brenning av DVDer, Blu-ray-brenner for brenning av Blu-ray-plater) -Java™ Runtime Environment 1.6 (følger med) -QuickTime 7.6.2 kreves for QuickTime- og multimediefunksjoner -Adobe Flash® Player 10 kreves for å eksportere SWF-filer og for å spille av DVD-prosjekter eksportert som SWF-filer -Bredbåndsforbindelse kreves for nettbaserte tjenester** Jeg trenger både PC, skjerm og hele pakka... Vil gjerne ha en PC som kjører lett ved multitasking, er lei av trege PC'er nå! Er det noen som har tips om en ferdigbygd PC, tar jeg gjerne i mot det også, er litt redd for å begynne å lage en PC når jeg aldri har gjort det før... Jeg har bestilt meg en Acer Aspire 8943H Full HD LED, men er dette noe godt valg? Kommer til å avbestille den dersom dere synes jeg skal kjøpe stasjonær i stedet. Jeg fikk et råd om at det var mye bedre (og billigere) å kjøpe stasjonær i stedet. Budjsett: 16k Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1252075 GG NO RE PLX Igjen... om du vet sånn halveis hva du skal ha kan du bare ringe butikkene å prate med de... de fleste er teknologinerder som mer en gjerne vil gi konkrete anbefalinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå