abene Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Windows Live Essentials 2011 beta bringer flere spennende funksjoner. Les mer Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Dette blir veldig greit, er rimelig lei av facebook chatten som aldri vil fungere greit. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Jøss, Microsoft oppgraderer fra støtte for 1 protokoll til 2. Andre IM-klienter har i årevis støttet en drøss protokoller samtidig. Jeg får bare ønske velkommen etter. Det er vel et ordtak som heter "If you can't beat them, join them". Endret 18. august 2010 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 MS er vel ikke akkurat kjent for å være nytenkende, men denne varianten her fungerer kjempe flott. Litt synd at Facebook tar over hverdagen så ekstremt på mobiler msn og alt føler at jeg er avhengig av det om dagen til synk på mobilen og alt. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) MS er vel ikke akkurat kjent for å være nytenkende, men denne varianten her fungerer kjempe flott. Litt synd at Facebook tar over hverdagen så ekstremt på mobiler msn og alt føler at jeg er avhengig av det om dagen til synk på mobilen og alt. Synd? Du mener praktisk... Nye MSN fungerer greit, borsett fra at Betaen ikke klarer å holde seg innlogget. Håper de patcher den snart. :\ (åja, beta 2 er ute. Jeg bruker det som sikkert er beta 1... hvor er auto patchen. Meh). Endret 18. august 2010 av Zappy Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Ja synes det er litt trist at facebook tar over verden, men jeg overlever nok. Jeg har ikke blitt frakoblet en eneste gang enda, fungerer veldig fint med alle funksjoner. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Så med dette betyr det at jeg må kjempe enda mer bare for å få en ren live messenger klient? Det har blitt så mye møkk microsoft sender med som jeg ikke trenger.. Og ja jeg har prøvd mange av alternativene, men gir aldri samme opplevelsen når jeg skriver. Lenke til kommentar
vebbiii Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Facebook chat har jeg allerede integrert i trillian Det er absolutt et program jeg vil anbefale. Der har jeg skype, msn, google talk og facebook chat i ett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hmm, får "No Internet connection" på installasjonen, så får ikke installert og testet, not goood Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Facebook chat har jeg allerede integrert i trillian Det er absolutt et program jeg vil anbefale. Der har jeg skype, msn, google talk og facebook chat i ett Men du det er vell fremdeles ingen webkamera / videosamtale over MSN / Live Messenger protokollen med Trillian? Noe som gjør det heller meningsløst for mitt vedkommende dessverre.. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Så med dette betyr det at jeg må kjempe enda mer bare for å få en ren live messenger klient? Det har blitt så mye møkk microsoft sender med som jeg ikke trenger.. Og ja jeg har prøvd mange av alternativene, men gir aldri samme opplevelsen når jeg skriver. De nye versjonene av Messenger blitt mye bedre på dette enn de eldre versjonene. Du har også bedre muligheter til å endre det til det du ønsker. Det har jo kommet en forbedringer til selve chat vinduet i nyere versjoner og (enkle ting som time stamp og grupperte meldinger etc). Eneste du sitter igjen med er en liten reklame banner på bunnen, men det klarer du nok å leve med. Endret 18. august 2010 av Zappy Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Må ha w7 selvfølgelig.. Vel får vel prøve når jeg kommer hjem da. Lenke til kommentar
Rotten_ Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Windows Live Messenger 2011 = bloatware Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Windows Live Messenger 2011 = bloatware MSN Messenger og WLM har vært bloatware siden 2004 eller noe sånt, med mindre man gidder å ta et manuelt ryddesjau eller installere tvilsomme hjemmehack-tillegg til det. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Bloat eller ikke bloat, finnes det noen reelle alternativer til Live Messenger da? For de av oss som for det meste har venner og bekjente som utelukkende bruker Live Messenger protokollen, samt noen via Facebook og faktisk er avhengige av webkamera / videosamtale som fungerer "prikkfritt" over Live Messenger protokollen? Hjelper fint lite om det finnes "lettere" og "bedre" alternativer, om de i utgangspunkt ikke klarer å utføre det jeg krever / ønsker? Tar da heller litt bloatware som støtter videosamtaler, kontra noe "ikke bloat" som ikke klarer det. Endret 18. august 2010 av RamGuy Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Nei, alternativene sliter ofte med spesialsmiley, videosamtaler og lydsamtaler over MSN-protokollen. Problemet er at protokollen er lukket slik at det ikke er mulig å utvikle programmer til MSN-protokollen. Jeg skjønner at folk driter i grunnen og bare observerer at WLM er det som fungerer best med deres venneliste til tross for bloat. Poenget mitt er at folk selv er skyld i at WLM har blitt bloat fordi de har latt det skje uten å bytte IM-klient og protokoll. Facebook chat ser ut til å ha overtatt en del av rollen WLM hadde, blant annet fordi folk har alle vennene sine på den vennelista også. Sannsynligvis også i større grad enn på WLM. Det er nok derfor MS velger å joine FB Chat. Embrace, extend and extinguish er forsåvidt også et ordtak som har gått igjen hos Microsoft. Jeg har ikke giddet å bruke MSN-protokollen på en god stund og savner den egentlig ikke. Facebook og Skype har tatt over med hver sine styrker. Pidgin, Google Talk og aMSN har også vært innom maskinene mine. Endret 18. august 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Til info, så benytter Facebook Chat seg av Jabber-protokollen (XMPP), slik at enhver bruker med en IM-klient som støtter denne, kan få Facebook Chat integrert i klienten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Aha, det viste jeg ikke. XMPP-støtte er jo et milesteg fremover for WLM. XMPP er vel den mest populære åpne IM-protokollen av alle og blant annet den samme som Google Talk, Empathy og Apple iChat bruker. Her fortjener MS en Endret 19. august 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det er ein god, gammal tråd, dette her, men eg prøvar meg no likevel. Eg forstår det slik at Facebook-chat enno ikkje er implementert i Windows Live Messenger i meir enn nokon få land (USA, Storbritannia, Frankrike, Brasil, Tyskland og Russland ut frå det eg klarar å finne ut). Eg har leita rundt ei god stund no for å prøve å finne ut når dette eventuelt kan ventast hit til Noreg, men eg har ikkje funne noko så langt. Er det nokon her som veit noko meir om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Du må laste ned nyeste versjon: http://explore.live.com/windows-live-messenger?os=other Har våre tilgjengelig siden denne artikkelen ble skrevet sånn ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå