Session^^ Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 La inn denne tråden i nettverk kategorien. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1253374 Er det mulig å få til dette i linux ved å bridge wlan og eth0 ? Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det skal være mulig i Linux, har ikke prøvd det selv. Hvis du har tenkt å sette av en PC til å gjøre jobben, trenger du nødvendigvis ikke å bruke bridging. Du kan også bruke masquerading, du kan lese mer om det her og her. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Takker. Får sette meg ned å lese litt. Edit: Vet du om en slik metode krever mye minne når den gjører jobben med ca. 4 pcer? Endret 18. august 2010 av Session^^ Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Så lenge du ikke har en veldig gammel PC tror jeg det skal fungere fint. Har brukt dette selv og jeg hadde aldri noen problemer med å bruke PCen som delte internettet. Jeg mener at å bruke bridging vil bruke mindre ressurser fordi den opererer på et lavere nivå i nettverk stacken enn masquerade gjør. Sjekk OSI modellen for mer info. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Jeg har uansett nok pcer så skal alltids kunne unnvære en som kan stå som masquerade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå