Gå til innhold

PL: 23.08.2010 - Man City vs Liverpool - Kamptråd

Hewitt

39 stemmer

1. 1. Hvordan ender kampen?

• Manchester City-seier
      10
    • Liverpool-seier
      18
    • Uavgjort
      11

Anbefalte innlegg

ManCity.gifMAN. CITY vs LIVERPOOL FC b_9.png

City of Manchester Stadium

Mandag 23. august 2010, kl. 21.00

Dommer: TBA

Direkte på pllogo.jpg

TV2 BPL HD1 (studio fra kl 20.30) // TV2 BPL HD UK (engelsk kommentator)

Kommentator: Morten Langli

Money Can't Buy Love

Fernando+Torres.jpeg

Sesongens andre ligakamp står for dørene, og for både Manchester City og Liverpool blir det også årets andre storkamp. City møtte i første ligarunde Tottenham til et nervepirrende borteoppgjør, som endte 0-0 takket være en strålende kamp av Joe Hart i mål. De fleste vil være enige i at det var en svak kamp av Manchesters lyseblå, og som fort kunne endt med tap, spesielt basert på første omgang. City har store forventninger på seg fra både fans og eksperter etter å nærmest ha støvsugd markedet for spillere med verdi over £15M. Storkanonene skremte ingen i ligaens avspark forrige lørdag, men med så mye talent i laget er det vanskelig å ikke være spent motstander før mandagens kamp.

Liverpool på sin side møtte Arsenal på Anfield, og både laget og supportere vil være misfornøyd med å ha gitt bort to poeng til Arsenal i det 90. minutt etter en gigantisk tabbe av Reina. I en kamp hvor Arsenal hadde mest initiativ og ballinnehav totalt sett, vil likevel de røde isolert sett si seg fornøyd med uavgjort mot Arsenal med tanke på det faktum at de ble tvunget til å spille med ti mann i en hel omgang etter en kontroversiell og heftig debattert dommeravgjørelse. Det røde kortet til nysignerte Joe Cole betyr at han er utelukket foran mandagens kamp mot Manchester City.

Ingen av lagene imponerte stort i ligadebuten, men vil være revansjelystne til mandagens viktige oppgjør. Vi skriver bare august og andre ligarunde, men allerede har begge lag fått to kamper som fort kan bli avgjørende for skjebnen i toppen. Med uavgjort i første kamp og tap på mandag vil begge lag få en psykologisk utfordring i å havne bak resten av toppen allerede etter andre ligarunde, noe som burde tilsi to lag som vil vinne. Begge lag har press på seg fra supportere og presse – City for å forsvare transferaktiviteten og vise at laget mener alvor, og Liverpool for å heve seg etter fjorårssesongen. Det vil uansett være duket for en heftig kamp på City of Manchester Stadium mandag.

MANCHESTER CITY

Etter å ha hentet spillere som Kolarov, Silva, Yaya Touré, Jerome Boateng, Balotelli - og nå blir også James Milner fra Aston Villa høyst sannsynlig klar for City de nærmeste dagene, har Roberto Mancini et og annet å bevise. Transferpolitikken til de lyseblå blir heftig kritisert fra flere hold, uten at det ser ut til å stoppe pengesekken til sjeiken. Det minste som forventes fra de fleste er at City med sine spillerforsterkninger tar steget opp i toppen av Premier League, etter å ha mistet Champions League-plassen til Tottenham med minste margin i fjorårets sesong.

carlos-tevez-pa_1537960c.jpg

Manchester City har et greit grep på motstanderne på hjemmebane, med 12-4-3 fra i fjor. I år er det dog snakk om et helt annet lag enn i fjor, og selv om et lag ikke automatisk fungerer med mange individuelle stjernespillere, kan man forvente at City vil bli enda sterkere i år, spesielt hjemme. Liverpool står derfor ovenfor en stor oppgave, med en heller laber bortestatistikk fra fjoråret med i bagasjen på den korte togturen til Manchester.

Med mange nye stjernespillere og ikke den største kjennskapen til laget fra undertegnede, er det ikke fullt så enkelt å si hvordan City starter på mandag, men man kan kanskje forvente et lag relativt likt fra første serierunde, med nyervervingene Mario Balotelli og James Milner (hvis han blir klar, noe alt tyder på) rett inn på laget. Hvis noen har litt dypere innsikt i hvordan City starter, rop for all del ut.

Mulig startoppstilling

Hart

Richards – Kolo Toure – Kompany – Kolarov

Wright-Phillips – Barry – Yaya Toure – Silva

Tevez – Balotelli

Aktuelle fra benken: Given, Zabaleta, Adebayor, de Jong, Johnson, Lescott, Santa Cruz, Jo

LIVERPOOL

Det er spennende tider på Anfield disse dager, med ny manager i Roy Hodgson og en lysere fremtid med det som ser ut til å bli et eierskifte innen det neste transfervinduet. Idyllen fikk en sprekk da man både fikk Joe Cole utvist mot Arsenal, og man rotet bort tre poeng i det 90. minutt etter at keeper Reina fomlet en åpenlyst enkel retur fra stolpen i mål. Det er likevel en større optimisme på Merseyside enn på lenge, etter at Torres & Co. opplevde en – for Liverpool – elendig sesong i fjor med 7. plass og tidlig exit fra Champions League, samtidig som man har eierspørsmålet og økonomien hengende over seg. Mange har tro på en bedre sesong i år, den økte konkurransen fra klubber som City, Tottenham, Everton og Villa til tross, men med poengtap i seriedebuten og en vanskelig bortekamp mot ligaens rikeste lag er det viktig for de rød å ikke bli hengende etter toppen allerede.

E-ow0ffv2K2oiti58TM5NAp5KWmEztjckp-cCgSyREhA.jpg

Når man møter Manchester City på mandag, er det en vanskelig bortekamp for de røde, men samtidig et godt tidspunkt å møte Mancinis elever på – et helt nytt lag som må regne med å spille noen kamper sammen før samspillet sitter helt. Den største akilleshælen til Liverpool i fjor var bortekampene, hvor man etter opptalt tabell stod med svake 5-6-8 som status etter 19 bortekamper – dårligst av topp 8. Skal Liverpool kunne kjempe om Champions League-plass og eventuelt edelt metall i år, er dette hovedpunktet som må snus for å oppnå målene – og oppgaven begynner allerede på mandag for Roy Hodgson.

Nyervervelsen Joe Cole ble (skandaløst nok ifølge undertegnede) utvist i ligadebuten for de røde mot Arsenal. Han er dermed uaktuell til dyst mot De Nyrike, men gledelig for Liverpools supportere er det at Fernando Torres fikk et kvarter på slutten av Arsenal-kampen, og med en ukes trening og muligens kamptid i torsdagens Europa League-kvalifisering mot Trabzonspor, bør spanjolen være klar til å putte enda flere mål i den røde trøya på mandag. Javier Mascherano har ønsket seg bort fra England, og er aktuell for salg. Klubben har fortsatt ikke mottatt noe bud på argentineren, og til tross for at han fikk seg en smell mot Arsenal og muligens ikke deltar i torsdagens kamp, er det derfor ventet at han er involvert mot City. Både Daniel Agger og Alberto Aquilani er usikre med henholdsvis en hjernerystelse og en vond lysk, men kan begge to også bli aktuelle til mandag. Ellers stiller Liverpool med en skadefri tropp, med forbehold om endringer på den fronten etter torsdagens kamp.

Det er vanskelig å si hvordan Liverpool starter med tanke på at noen spillere er usikre, og Hodgson er ny i sjefsstolen på Anfield, men jeg forventer en forsiktig oppstilling borte mot Manchester City.

Mulig lagoppstilling

Reina

Johnson – Carragher – Skrtel – Agger

Kuyt – Mascherano – Lucas – Jovanovic

Gerrard

Torres

Aktuelle fra benken: Cavalieri, Kelly, Aquilani, Rodriguez, Aurelio, Babel, Ngog

FINAL NOTE

Vi har forhåpentligvis nok en knallkamp fra Barclays Premier League i vente mandag kveld. På papiret og med hjemmebanefordel står Manchester City som favoritter, men et sterkt kollektiv i Liverpool med en ny giv og økt optimisme ønsker selvsagt å vise at de mener alvor i årets sesong.

Fra et subjektivt ståsted:

COME ON YOU REDS!

lpoolcopy1la7.png

Endret av Hewitt
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine innlegg, lurer på om Balotelli spiller.

2-1

Tevez scorer 1 mot 1 med keeper i det 28min. Kolarov dobler ledelsen i det 56min med en suser nede i høyre stolperot fra 24m og Torres scorer på hodet etter feilmarkering i forsvaret til City etter en corner i det 85min.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Nokså enig i TS' sin Liverpool startellever, med ett unntak, og det er Lucas på midten. Hvorfor er ikke Poulsen vurdert som aktuell til denne kampen? Eller Aquilani fra start (etter å ha vært syk er det kanskje ikke så rart)

Resultat: 1-3 (Tevez - Torres, Jovanovic og Gerrard)

Lenke til kommentar

Nokså enig i TS' sin Liverpool startellever, med ett unntak, og det er Lucas på midten. Hvorfor er ikke Poulsen vurdert som aktuell til denne kampen? Eller Aquilani fra start (etter å ha vært syk er det kanskje ikke så rart)

Resultat: 1-3 (Tevez - Torres, Jovanovic og Gerrard)

Det er det nærmeste jeg tror vi stiller med, tror vi kommer til å gå forsiktig ut. Poulsen er selvfølgelig aktuell, men usikker på om han blir med så lenge Masche er i laget. Hvis han spiller tar han eventuelt plassen til Lucas. Aquilani fra start ser jeg ikke for meg, spesielt ikke siden han også sliter med en småskade, men hadde ikke vært meg i mot.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Tenkte jeg skulle poste you-tubevideon med 3-2 kampen to sesonger siden, men teite you-tube har fjernet den. Så da ble det med nevning av kampen.

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg må sette på season reviewen igjen jeg, ikke mange dagene siden jeg så den, men 08/09 er epic, comebacket mot City er digg.

Indeed, en av de mest utløsende kamper jeg har sett :blush::D

Ikke overaskende ser det ut som du har fått med det meste Hewitt. Flott tråd.

Agger og Masche er forresten bekreftet ute på torsdag.

Jeg vil se Torsdagens kamp før jeg lager forslag til lagoppstilling.

Jeg tror vi har en fair sjanse til å vinne denne, det som er viktig er å holde tett bakover. Da City har et knippe spillere som ikke lar seg be 2 ganger når målsjansen byr seg. Ikke umulig at Hewitt har satt opp Lucas+ Masche pga dette.

Vi skal slite dem ut og ta dem i frustrasjons øyeblikket, med mindre de spiller like daft som mot Tottenham.

Lenke til kommentar
Storkanonene skremte ingen i ligaens avspark forrige lørdag, men med så mye talent i laget er det vanskelig å ikke være spent motstander før mandagens kamp.

Klasse! Jeg hørte NJ Semb langt bak i ørekanalene da jeg leste setningen.

(Har lite å bidra med foreløbig. Håper på uavgjort + røde som mot Arsenal. Men det blir vel for mye å forlange 2 kamper på rad.)

Lenke til kommentar

Bra tråd! Egentlig glad vi møter City borte så tidlig, har troa på at vi kan ta dette. City er ikke samkjørte og trenger nok en del kamper på å spille inn noe som ligner på et lag. Så det godt mot Tottenham, der de ble overkjørt store deler av kampen. Det største problemet er Hart. Men spennende blir det uansett, håper vi setter den drittklubben på plass så grenseløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...