Blank_File Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg tror det er Rift, men har ikke spilt det så er ikke sikker. Lenke til kommentar
Concker Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Rift er det ikke vertfall Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Da må det være Runes of Magic! EDIT: Ble så lei nå at jeg måtte google. Det må være Neo Steam. EDIT EDIT: Da jeg er rimelig sikker på at det rett (og at tiden er gått ut) legger jeg ut en ny oppgave. Dette spillet har kommet til uendelig mange plattformer og er også blitt laget nyversjoner av. Dette er fra utgaven som gjorde at jeg forelsket meg i dataspill som 3-4 åring. Endret 27. september 2011 av Blank-File Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Defender of the Crown. Vet jeg har rett så nytt bilde: Nok en gammel klassiker, nå også en app på iphone/ipad. Endret 27. september 2011 av 2xjohn Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Nok en av mine gamle favoritter. Ports of Call. Trodde i mange år at det het POC pga DOS. Vet jeg har rett, så da tar jeg ny. Et av de mest avhengighetsdannende norske spillene gjennom tidene: Endret 27. september 2011 av Blank-File Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Ok. Flere hint: Kanskje ingen bombe at det er snakk om Commodore 64. Spillet har samme navn som et meget kjent bygg i Oslo. Spillet hadde heller ingen lagringsfunksjon, som førte til (i alle fall i vårt hus) at Commodoren gjerne sto på i flere uker av ganga. Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Oslo Børs Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Oslo Børs Oslo Børs er korrekt. Du har neste oppgave grusgrus. Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Her er en gammel klassiker jeg brukte mye tid på en gang for alt for mange år siden Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Dansk, og ser ut som DOS-format... Men jeg har ingen anelse om hva det kan være. En tidlig utgave av Sid Olsen's Pirates? Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Piratvirksomhet er i hvert fall en del av det edit: og DOS selvføgelig... Endret 29. september 2011 av grusgrus_InnleggNO Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Piradår i Kæddegadd? Nei, jeg har ikke peiling. Ikke en gang med å google fant jeg ut denne. Lenke til kommentar
m0lder Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Delta Force: Land Warrior Kjører videre siden jeg er RIMELIG sikker på at det er Delta Force: Land Warrior Morsomt at du svarte riktig og at du valgte det spillet jeg muligens har spilt mer enn Land Warrior som neste quiz http://m0lder.net/daoc Har vel samme gode smak da Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 hm... Vel er det morsomt å gi folk en utfordring men... Spillet er dansk og omhandler virksomheten danskekongen sanksjonerte i kattegat etter at den engelske marinen moste den danske i 1808. (denne virksomheten er også del av spillets navn) Håper det hjelper Lenke til kommentar
Blank_File Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Jeg har søkt og søkt, men finner ikke et eneste dansk spill fra DOS æraen... Jeg gir i alle fall opp. Lenke til kommentar
grusgrus_InnleggNO Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Skrevet i BASIC rundt 1981, mannen som laget spillet jobbet i IBM, men de mente dataspill ikke hadde noen fremtid. Han gikk til et firma ved navn Danadata som distribuerte spillet. Kildekoden til den engelske utgaven er fremdeles tilgjengelig på forfatterens nettside edit: forøvrig... virksomheten danskekongen sanksjonerte kalles kapervirksomhet Endret 29. september 2011 av grusgrus_InnleggNO Lenke til kommentar
Persn Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Med så mange hint kan du like godt bare si svaret, Kaptajn Kaper. http://www.ebbemunk.dk/downloads/download_kaper.html Noen andre kan ta neste. Endret 29. september 2011 av Persn Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Tar en enkel en jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå