LostOblivion Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Bilde-Quiz - Gjett spillet! Tenkte vi spillelskere kunne følge filmfolkas eksempel og ha vår egen "Bilde-Quiz - Gjett spillet"-tråd. Det er på plass med noen regler, og de reglene Venetar i film-tråden lister opp burde være et svært godt utgangspunkt for denne tråden også. REGLER OG TIPS FOR BILDE-QUIZ Et screenshot fra et spill blir lagt ut, og alle kan være med å gjette på hvilket spill det er. Den som gjetter riktig skal legge ut et bilde fra et annet spill. Han har 8 timer på seg (etter bekreftelsen på at han faktisk svarte riktig) til å legge ut et nytt bilde. Etter de 8 timene er det fritt fram for alle andre som vil. Hvis du er 100% sikker på hvor bildet er fra, så trenger du ikke å vente på bekreftelse. Bruk redigeringsmuligheten i stedet for å lage ny post. Hvis personen som har lagt ut bilde er aktiv og forsetter å gi tips/legge ut nye bilder når ingen klarer oppgaven er minimums tid 48 timer før noen kan legge ut nytt bilde. Dere må selv dømme situasjonen her. Du kan starte en ny oppgave, men hvis mange prøver seg og nye tips fortsetter å bli lagt ut er det egentlig ikke vits. Disse tidsfristene ekisterer bare for minke muligheten for at tråden stopper opp og at det skal bli for kjedelig. Hvis personen som la ut bilde ikke er aktiv (du trenger ikke å være aktiv, men det gjør quizen litt kjekkere). Så har vi 24 timer på å finne det ut. Hvis ingen har funnet filmen etter 24 timer kan et nytt bilde bli lagt ut av hvem som helst. Gamle, nye, arkade, simulering, action, FPS, TPS, RTS, RPG, MMO, PG. Alle plattformer er lov, PC, Mac, Xbox, PS, Nintendo. Alt er lov. Men bare spill. Hvis man poster et bilde fra en spillserie. Så er det opp til han som legger ut bilde, til å bestemme hvor vanskelig det skal være. Enten kan han spør etter det nøyaktige spillet eller hvilken spillserie bildet er fra. F.eks dette bilde fra Halo II syns jeg er såpass enkelt at man bør kunne vite hvilket av spillene det er fra. Tips for å finne et bilde:1. Søk på Google.2. Om du har spillet innstallert på din datamaskin, kan du ta screenshot av skjermbildet ved å trykke på PrintScreen-knappen, og bruke f eks Paint (på PC) til å lime inn og lagre bildet.3. Har du spillet på din konsoll, kan du gjerne ta bilde med ditt digitalkamera, så fremt bildet er klart synlig. Det finnes muligens også andre metoder eller verktøy for å få tatt screenshot på din konsoll. Last opp bilde på egen server eller legg den som attachment. Pass på å ikke la filen hete det samme som spillet. Da begynner jeg med det aller første screenshotet tatt fra et av mine yndlingsspill gjennom tidene! Endret 17. august 2010 av LostOblivion Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Bilde-Quiz - Gjett spillet! Tenkte vi spillelskere kunne følge filmfolkas eksempel og ha vår egen "Bilde-Quiz - Gjett spillet"-tråd. Det er på plass med noen regler, og de reglene Venetar i film-tråden lister opp burde være et svært godt utgangspunkt for denne tråden også. REGLER OG TIPS FOR BILDE-QUIZ Et screenshot fra et spill blir lagt ut, og alle kan være med å gjette på hvilket spill det er. Den som gjetter riktig skal legge ut et bilde fra et annet spill. Han har 8 timer på seg (etter bekreftelsen på at han faktisk svarte riktig) til å legge ut et nytt bilde. Etter de 8 timene er det fritt fram for alle andre som vil. Hvis du er 100% sikker på hvor bildet er fra, så trenger du ikke å vente på bekreftelse. Bruk redigeringsmuligheten i stedet for å lage ny post. Hvis personen som har lagt ut bilde er aktiv og forsetter å gi tips/legge ut nye bilder når ingen klarer oppgaven er minimums tid 48 timer før noen kan legge ut nytt bilde. Dere må selv dømme situasjonen her. Du kan starte en ny oppgave, men hvis mange prøver seg og nye tips fortsetter å bli lagt ut er det egentlig ikke vits. Disse tidsfristene ekisterer bare for minke muligheten for at tråden stopper opp og at det skal bli for kjedelig. Hvis personen som la ut bilde ikke er aktiv (du trenger ikke å være aktiv, men det gjør quizen litt kjekkere). Så har vi 24 timer på å finne det ut. Hvis ingen har funnet filmen etter 24 timer kan et nytt bilde bli lagt ut av hvem som helst. Gamle, nye, arkade, simulering, action, FPS, TPS, RTS, RPG, MMO, PG. Alle plattformer er lov, PC, Mac, Xbox, PS, Nintendo. Alt er lov. Men bare spill. Hvis man poster et bilde fra en spillserie. Så er det opp til han som legger ut bilde, til å bestemme hvor vanskelig det skal være. Enten kan han spør etter det nøyaktige spillet eller hvilken spillserie bildet er fra. F.eks dette bilde fra Halo II syns jeg er såpass enkelt at man bør kunne vite hvilket av spillene det er fra. Tips for å finne et bilde:1. Søk på Google.2. Om du har spillet innstallert på din datamaskin, kan du ta screenshot av skjermbildet ved å trykke på PrintScreen-knappen, og bruke f eks Paint (på PC) til å lime inn og lagre bildet.3. Har du spillet på din konsoll, kan du gjerne ta bilde med ditt digitalkamera, så fremt bildet er klart synlig. Det finnes muligens også andre metoder eller verktøy for å få tatt screenshot på din konsoll. Last opp bilde på egen server eller legg den som attachment. Pass på å ikke la filen hete det samme som spillet. Da begynner jeg med det aller første screenshotet tatt fra et av mine yndlingsspill gjennom tidene! Bildet ditt er fra Assassin’s Creed II Nytt spill! Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nytt spill! Det originale spillet, der firgurene er laget i leire, ble utgitt av Dreamworks i 1996. Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 the neverhood Riktig! Siden du ikke kom med en ny, har jeg en til: Lenke til kommentar
elohssa Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 ta mw2 så jeg kan svare Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 the neverhood Riktig! Siden du ikke kom med en ny, har jeg en til: Herregud! Det er Runaway: The dream of the turtle Får ta en for "barna" her da: Lenke til kommentar
elohssa Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 the almighty Battlefield: Bad Company 2 Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 the almighty Battlefield: Bad Company 2 Det var litt for enkelt å finne ut. Men har aldri sett eller hørt om spillet. Sier derfor ikke svaret Lenke til kommentar
Creaxz Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) feilpostet Endret 19. august 2010 av Creaxz Lenke til kommentar
elohssa Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) jajaja, my bad. poster nytt om det er greit Endret 19. august 2010 av elohssa Lenke til kommentar
Roterau Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Tom Clancy Rainbow Six Vegas Lenke til kommentar
elohssa Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Tom Clancy Rainbow Six Vegas riktig Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 The Legend of Zelda, originalt utgitt på NES. Nytt spill! Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 The Legend of Zelda, originalt utgitt på NES. Nytt spill! Silent Hunter 5 Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 the neverhood Riktig! Siden du ikke kom med en ny, har jeg en til: Forresten, Blodsbaronen, les reglene igjen vær så snill. Silent Hunter 5 Korrekt! Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Nytt spill, nok en gammel klassiker: Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Nytt spill, nok en gammel klassiker: North and South. Spilte det ikke selv, har bare hørt om det... Siden vi er inne på klassikere. Her er et av mine første PC-spill. Skal ha full tittel på navnet! Endret 22. august 2010 av Blodsbaronen Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Commander Keen : Aliens Ate My Babysitter. ? Hmm, fantes vel flere utgivelser. Endret 22. august 2010 av AsconaB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå