3xt Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei Fikk acer'en min i dag, men merket med engang at den ble ganske så varm at det er ubehagelig å ha håndflaten der lenge(det er ikke sååå varmt for å si det sann, men det er ubehagelig å ha håndflaten der for kanskje 30 min?) den blir varmest under høyre håndflaten(hvis dere skjønner hva jeg mener. når jeg har begge hendene på tastaturet, så blir høyre håndflate varmt) Så jeg lurt på om det var kun meg? eller er det vanlig :O? detter er snakk om bare surfing på nettet! når jeg spiller ett spill som heter league of legends( liggnende dotA) så blir den mye varmere ( ca 40 grader) mens under siden blir ca 60 grader. Og jeg la merke til også da jeg spillte så "mistet" jeg interneten for kanskje 2 sekunder, kanskje hvert 10-20 min. jeg vet det pga at jeg satt ved siden av broren min og hadde ingen problemer med internettet. Da jeg kjøpte pc'en mente han som solgte den at timeline serien var byggd med god kjølesystem, med andre ord at den ikke skal bli noe særlig varme! og at de ikke lager så mye støy. er ikke helt sikker men tror faktisk nesten at vifta går permanent, ellers så er det harddisken. er det noen andre som har hatt det samme "problemet"? eller er det helt normalt at pc'en blir varm under internett surrfing? tror dere at jeg bør sende den på reperasjon? kanskje litt off topic. men vet noen om jeg bør slette de private dokumentene mine før jeg sender den inn? eller er de sikkre(at de som reparere pc'en ikke går inn i dokumentene mine)?eller kanskje refomatere pc'en tilbake til fabrikk modus? håper på raske og gode svar Lenke til kommentar
Positive Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hmm. Etter å ha lest igjennom en lang tråd på nettet om akkurat denne pcen så kan jeg ikke si at det har vært klager på varme akkurat. Kjølesystemet har blitt skrytt opp i skyene, og det har vist seg potent, selv etter overclocking av skjermkortet. Kan du legge inn et program for å lese av temperaturen på cpu og gpu og poste resultatet? Du kan bruke et program som heter Everest om jeg ikke husker feil =) Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Det kan jeg gjøre, men kan ikke poste det før etter kl 18.00 idag. Men er det noen andre som har en acer 3820 som kan si meg noe mer konkret? om noen kan si meg at det er normalt at viften går permanent? eller er det bare harddisken som er så sykt høyt. og hvilken erfaringer dere har hatt med varmen? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Når du spiller, forandrer vifta hastighet da? Hvis ikke den gjør det i det hele tatt, går den muligens på fullt hele tiden. Lyden en vifte lager, og lyden en harddisk lager er helt forskjellig. Harddisker lager ikke så veldig mye lyd, og om de gjør, vil du trolig merke at det er noe galt med den. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg har 3820TG, og varmen du kjenner under høyre håndleddstøtte kommer fra harddisken. Den blir godt lunken å holde på for meg (tipper omtrent kroppstemperatur 35-40 grader eller noe sånt). Om den blir varmere enn dette vil jeg kalle det unormalt, med mindre du har byttet disk til en raskere som utvikler mer varme. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Vifta på venstre side blir ca 30-40 grader etter ca 1-2 min etter at jeg har startet pc'en :/ er det normalt? og den er permanent varm. men er det normalt at under siden (under pc'en) er permanent på +30 grader? det med hvis jeg starter et spill ville jeg ha sagt at den kanskje går litt fortere(vifta altså) EDIT: vil bare si også at tastaturet blir ca 40 grader varmt, er det normalt at tastaturet blir vamt!? Endret 18. august 2010 av 3xt Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Min maskin ligger på 40-45 grader (CPU) når den ikke belastes, vil tro at kabinett osv ligger litt lavere i temperatur, men har ikke noen måte å måle det på. Så ja om kabinett osv er opptil 40 grader vil jeg karakterisere det som normalt for en bærbar PC. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Min maskin ligger på 40-45 grader (CPU) når den ikke belastes, vil tro at kabinett osv ligger litt lavere i temperatur, men har ikke noen måte å måle det på. Så ja om kabinett osv er opptil 40 grader vil jeg karakterisere det som normalt for en bærbar PC. gjelder disse 40 gradene også for tastaturet !? og hva med viften til venstre? med meg er den permanent varm. den blir varm etter ca 1-2 min etter at jeg har slått på maskinen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det er normalt, det er den som kjøler prosessoren. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Det er normalt, det er den som kjøler prosessoren. Men er viften din også permanent på? selv om du bare surfer på nettet eller noe lignende? og at den blir varm etter 1-2 min etter start av windows??? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Om du bruker maskinen med strøm tilkoblet går viften oftest hele tiden men på så lav hastighet at den omtrent ikke kan høres. Og selv om viften står stille så blir kjøleribben som ligger ytterst på siden likevel varm og viften vil føles varm på grunn av dette. På batteridrift går viften normalt sett kun innimellom for å kjøle ned maskinen. Lenke til kommentar
3xt Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Om du bruker maskinen med strøm tilkoblet går viften oftest hele tiden men på så lav hastighet at den omtrent ikke kan høres. Og selv om viften står stille så blir kjøleribben som ligger ytterst på siden likevel varm og viften vil føles varm på grunn av dette. På batteridrift går viften normalt sett kun innimellom for å kjøle ned maskinen. Jeg lurte på om hvordan er det med SC2? Hvordan er det når du har alt på high? blir pcen veldig varmt da? og hva med tastaturet? for jeg syntes at det er veldig ubehagelig å spille på en varm tastatur Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Om du bruker maskinen med strøm tilkoblet går viften oftest hele tiden men på så lav hastighet at den omtrent ikke kan høres. Og selv om viften står stille så blir kjøleribben som ligger ytterst på siden likevel varm og viften vil føles varm på grunn av dette. På batteridrift går viften normalt sett kun innimellom for å kjøle ned maskinen. Jeg lurte på om hvordan er det med SC2? Hvordan er det når du har alt på high? blir pcen veldig varmt da? og hva med tastaturet? for jeg syntes at det er veldig ubehagelig å spille på en varm tastatur Du merker varmen ja, den blir merkbart lunken, men langt ifra nok til at det er noe problem for meg. Dette er allikevel den kjøligste laptoppen jeg har hatt i spill, både i overflate temperatur og målte prosessor/skjermkort temperaturer. Så om du har problemer med varmen på denne vil du ha problemer med varmen på alle laptoper med tilsvarende spesifikasjoner. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Heisann! Jeg prøver meg i denne tråden for å se om responsen er bedre Jeg har vurdert å gå til innkjøp av Acer 3820GT en stund nå. Jeg ser etter en liten maskin som yter bra, så denne laptopen kombinert med en Intel X25-M SSD som systemdisk burde gi mye kraft i en relativt liten pakke. Var lenge fast bestemt på at jeg maks skulle ha 12' skjerm p.g.a størrelse, men etter at jeg fant denne har jeg lempet litt på det kravet Viktige faktorer rangert: Størrelse, ytelse, pris, vekt, batteritid, støynivå, byggekvalitet. Uvesentlig faktorer: Design, DVD-drev, utganger/tilkoblinger, varmeutvikling, matt/glossy LCD. Har lest mye bra om 3820GT, men jeg er mer interessert i om noen av dere er misfornøyde med kjøpet, eller eventuelt andre negative sider ved maskinen? /espenah Lenke til kommentar
3xt Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Heisann! Jeg prøver meg i denne tråden for å se om responsen er bedre Jeg har vurdert å gå til innkjøp av Acer 3820GT en stund nå. Jeg ser etter en liten maskin som yter bra, så denne laptopen kombinert med en Intel X25-M SSD som systemdisk burde gi mye kraft i en relativt liten pakke. Var lenge fast bestemt på at jeg maks skulle ha 12' skjerm p.g.a størrelse, men etter at jeg fant denne har jeg lempet litt på det kravet Viktige faktorer rangert: Størrelse, ytelse, pris, vekt, batteritid, støynivå, byggekvalitet. Uvesentlig faktorer: Design, DVD-drev, utganger/tilkoblinger, varmeutvikling, matt/glossy LCD. Har lest mye bra om 3820GT, men jeg er mer interessert i om noen av dere er misfornøyde med kjøpet, eller eventuelt andre negative sider ved maskinen? /espenah Hei jeg har hatt maskinen min nå i ca en halv uke. jeg ville ha sagt at den haddde fortjent en veldig sterk 4 eller en lit svak 5 i karakter. negativ: ikke de beste høyttaler (for meg var det ikke så viktig) tastaturet bråker litt hvis du har en 9 cellers batteri så blir pcen ganske tung for å være en 13" personlig ble jeg veldig irritert av at tastaturet ble ganske varm under svak/medium belastning aluminiumen kjennes ut som plastikk viften går permanent, men støynivået ligger på medium ville jeg ha sakt, så det kan kanskje bli litt irriterende hvis du sitter i en lesesal positivt: selv om aluminiumen kjennes plastikk ut, er designen veldig bra hvis du spør meg. jeg har en i5 450m med 2.4 ghz så ytelsen er for meg veldig bra. har ikke fått testet SC2 enda men skal se om jeg kan gjøre det i dag utenom at tastaturet bråker litt ville jeg ha sagt at den er ganske bra (+medium) med 9 cellers batteri så kan du nok være en hel dag på skolen uten lader, så det er noe positivt. kort oppsummering: hvis du ikke bryr deg om varme utviklingen/støynivået fra vifta/tastaturet så er 3820 en veldig bra pc. og selvfølgelig at høyttaler ikke er de beste. så er den bare til å anbefale men du bør kanskje vurdere en 6 cellers hvis du klarer deg med ca 6-7 timer med nettsurfing, fordi at den blir noe tyngre med 9celler og med 9 celleren blir pc'en løftet litt opp. jeg selv vurderer kanskje å bytte pc fordi at varmeutviklinga var veldig irriterende for meg(men bare nettsurfing så blir pcn ikke noe særlig varm, kun ved lett spilling...) og siden jeg skal bruke pcn til spilling vil jeg helst ikke ha en pc som blir så varm som 3820(kanskje jeg er litt for kresent :s). skal vi ta en titt på kravene dine: 13" er egentlig helt perfekt for meg siden jeg skal ta med den til skolen og med 6 celleren veier den ca kun 1,8kg 9 celler ca 2,1 kg, så 13" er bare til anbefale hvis du vil ta med pcen overalt ytelse, kan ikke si noe særlig mye for jeg har kun testet ett spill (league of legends, dotA liggnende) men reint sett på specsa så er den egentlig helt topp hvis du spør meg. Pris: min kostet 8 000kr jeg har en 9 celler/500 HDD/ati 5650/4GB ram/i5 450m 2,4Ghz men du kan nok få tak i en med samme specs bre med 320 HDD og 6 cellers til 6 700 kr tor jeg på en eller annen nettbutikk (husker ikke hvilken akkurat no) vekt: som sagt med 6 celler så har du ca noe mellom 100-300 gram mindre vekt, for å si det sann så er det på en sann liten pc merkbart mye! Batteri tid: da må du nok bestemme hva du helst foretrekker +3-4 timer batteri eller 100-300 gram mindre vekt(husker ikke akkurat hvor mye vekt differanse begge batteriene har) Støynivå: som sagt så går med meg vifta permanent som gjør at støynivået ligger ved lav/medium vet ikke helt om det er normalt at vifta går permanent. byggekvalitet: som jeg nevnte tidligere så føles aluminiumen ut som plastikk, og det er jo bare rundt touchpaden og bak skjermen det er brukt aluminium, så er resten glossy plastikk. skjermen føles litt svak ut, men man kan ikke forvente alt for mye av en så tynn skjerm (den er ca 4,5mm tykk) det er egentlig at jeg kan si så langt, håper det hjalp deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå