Gå til innhold

Bachelor i arkitekur

Anbefalte innlegg

Mannen min har en bachelor i arkitektur etter fem års studie og 300 studiepoeng siden landet han har tatt utdanning i ikke tilbyr noen master i arkitektur. Vi har nå tenkt å flytte til Norge og vi er usikre på hvordan det da vil være med jobbmuligheter i forhold til denne problemstillingen. Han har altså tittelen bachelor på sitt vitnemål, men han har vært igjennom det som masterprogram i arkitektur tilbyr. Er det noen som vet eller har en formening om hvordan dette stiller seg i Norge? Så vidt jeg har forstått går det heller ikke an å ta noe toårig masterprogram i tillegg siden arkitektur kun er et profesjonsstudie i Norge.

Jeg kan også nevne at han nettopp er ferdigutdannet så han har ikke noe spesiell erfaring å vise til heller.

Er veldig takknemmelig for svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med NOKUT og hør om de kan hjelpe. Mulig han kan få godkjent utdanningen som tilsvarende sivilarkitekt, noe som vil hjelpe mye på det norske arbeidsmarkedet.

Ellers er lite varsku, er at det er relativt tøft arbeidsmarked for arkitekter i Norge om dagen og flere av de store kontorene har nedbemannet en del det siste året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...