kandinsky Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei. Nettet detter ut her hver dag klokka slår 00.00. Det varer ca. 5 minutter, så er automatisk det på igjen. Summetonen er også borte i perioden. Trådløs router det er snakk om. Noen som har peiling på hva det kan være og hva man må gjøre for å fikse? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Summetonen - er det IP-telefon (jeg vet ikke om de har summetone, aldri hatt en slik) eller vanlig telefon? Er det vanlig telefon ville jeg jo tro at det var leverandørens problem. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hvis det er Ip telefon så er det helt sikkert routeren din som kjører en reset kommando for og tømme cash osv. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hei! Hvilken leverandør, og hva slags router har du? Lenke til kommentar
jzky Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Gjetter at det er et zyxel modem fra telenor? Hver natt kl 00:00 ser mitt slik ut: Etter å ha klaget på twitter fikk jeg nå ett Thomson Speedtouch modem. Ikke merket noe klusj med det enda. Har ikke fått noen begrunnelse på hvorfor det "faller ut" av nettet. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Zyxel fra Telenor ja, stemmer. Det er ikke allverden til irritasjon, så det får henge der enn så lenge. Litt nyskjerrig på hva det kan være, dog. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det problemet du beskriver der har vært omtalt her før og er også godt kjent av Telenor selv. Det bildet du har lagt ved jzky viser ikke noe spesielt. Det er en bug i firmware'n som får det til å se ut som modemet innbiller seg at det har større minne enn det har. Derimot er årsaken så vidt jeg vet enda ikke fastslått 100%. Jeg har selv modem av samme type, det har enda ikke falt ut noen gang eller på noe tid av døgnet. Så virker som om det er en kombinasjon av det modemet og det rette utstyret i sentralen som får noe til å tørne hos modemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå