totti30 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Sliter en del med irriterende støy fra PCèn. Bygget om den gamle med flere nye komponenter bla. Hovedkort: ASUS P7P55D EVO P55 S-1156 ATX 5010329462 1 499,00 kr Prosessor: INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156 5010330528 1 589,00 kr Støykilden kommer fra en av viftene så jeg regner med at det enten er PSU (550W) eller Orginale CPU kjøleren som "gnager". Er det noen gode alternativer på markedet som jeg kan erstatte disse med? Erstatter muligens PSUèn med en større for senere oppgraderinger. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Nå vet jeg ikke hvor stor PSU du har, men det er godt mulig at den ekstra effekten i5 trekker gjør slik at den på jobbe knallhardt. Stockviften lager jo litt bråk, men jeg syntes den er helt holdbar. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Se denne nettsiden: http://www.quietpc.com/no-no-eur/media Video #1 viser deg støysvake komponenter Video #2 viser deg hvordan du finner synderen(e) til støyet Video #3 viser deg hvordan du bytter CPU kjøler Video #4 viser deg hvordan du bytter kjøleren til skjermkortet Det viktigste for deg er nok video nummer 2, som viser deg hvordan du finner frem til støykilden. Når det gjelder Video nummer 1, er det ikke alle disse komponentene som selges i Norge. Når det gjelder komponenter som selges her til lands, kan jeg nevne til eksempel Corsair - CoolerMaster Silent Pro og Seasonic som selger støysvake og stabile strømforsyninger. Videre har du Noctua - Nexus - Arctic Cooling og Zalman som selger støysvake CPU kjølere og kabinettvifter. Arctic Cooling og Zalman selger også kjølere til skjermkort som skal være støysvake. Når det gjelder Zalman, så skal de også ha strømforsyninger til salgs her til lands som vistnok skal være støysvak. Jeg har dog ikke satt meg så mye inn i Zalman sine strømforsyninger, så er litt usikker her. Lenke til kommentar
totti30 Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Takk for tipset det var faktisk veldig enkelt og genialt. Får vel satse på en Corsair TX750W, burde være nok selv ved senere oppgraderinger. (Eller er HX750W ett betre alternativ?). Regner med at en prosessorkjøler av typen Noctua NH-U9B SE2 er en smart løsning som jeg kan gå for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå