shezz Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Hei. Jeg har en Acer 5043WLMi laptop som jeg har doblet rammen (512 -> 1024) for et års tid siden. Pcen har fungert fint helt fra kjøptsdatoen (3-4 år siden). Men i det siste har jeg hatt en del problemer med at oppstarten av XP har blitt avbrutt. Når den kommer frem til XP Loading screen, startes hele bootingen på nytt. Dette skjer både med og uten batteri i (utelukker vel strømforsyningsfeil). Jeg trodde det var strømforsyningsfeil først, da den ikke ga feilmelding på ram eller lignende, og siden den ble slått av momentant. Når CHECKDISK kjørers, får den kjørt helt ferdig og gitt log, før bootingen startes på ny. Det rare er at om jeg bare prøver nok ganger å starte OS, så klarer den å komme seg inn til slutt. Noen ideer? Endret 17. august 2010 av shezz Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Sjekk i bios, hva står ram volt på? Samt cpu? Auto er ofte for dårlig. Du kan også slenge i cden og trykke repair startup. Lenke til kommentar
shezz Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Sjekk i bios, hva står ram volt på? Samt cpu? Auto er ofte for dårlig. Du kan også slenge i cden og trykke repair startup. Hehe... Nå sloknet når jeg kom inn i bios! Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Siden du har backup av alt kan du jo teste reinstall om det er OS som lager krøll. Brenn en linux cd og boot på den ( live ) så ser du om det er hardware/strøm. Kjørt memtest? Lenke til kommentar
shezz Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Siden du har backup av alt kan du jo teste reinstall om det er OS som lager krøll. Brenn en linux cd og boot på den ( live ) så ser du om det er hardware/strøm. Kjørt memtest? Nei, har ikke kjørt MEMTEST. Hva er det? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Google, last ned, brenn på cd eller legg på minnepen. Boot på den og du tester rammen for feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå