Slutsky Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei! Kort fortalt: - Routeren er på loftet. - Jeg sitter i kjelleren. - Å flytte routeren er dessverre uaktuelt. - Vi har murvegger i kjelleren. Vet ikke helt hvordan signalet går, kanskje det unngår murveggene? - Vurderer å kjøpe denne antennen på eBay. Vil det fungere tror dere? - Kan noen forklare meg hvor mye dBi som er mye. Er det noe negativt ved å ha en antenne med mye dBi? De nåværende antennene har 2 dBi (tror jeg), mens den nye skal ha 7 dBi. Lenke til kommentar
Xirius Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg har ingen personlig erfaring med det, men fant dette på wikiHow: The addition of a "high gain" (higher dBi) external antenna will often provide increased reception signal and performance. Note that a higher dBi increases the signal horizontally, but decreases vertically. If you need to cover several floors, a higher dBi will probably not help. In this case, you might consider buying a Wi-Fi amplifier, which will boost your signal. http://www.wikihow.com/Improve-WiFi-Reception Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du kan prøve med en retningsantenne, som peker nedover mot kjelleren: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33016 Alternativt kan du bruke homeplug. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ikke bruk peng på crap lag en antenne selv Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ikke bruk peng på crap lag en antenne selv Hva er det som er crap? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 ikke bruk peng på crap lag en antenne selv Hva er det som er crap? sånne antenner Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 OK, god jul til deg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå