Fiboc Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Å spytte i sin egen hand før kamphilsning; går dette for det samme som om en skulle spytte på motstanderen? Altså - direkte rødt kort? Lenke til kommentar
Exelcius Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Kommer vel veldig an på dommeren. Men når jeg spilte fotball, dog jeg var vel bare 14-15 år da, skjedde dette, og spilleren spilte ikke kampen iallfall. Om det var trener eller dommers avgjørelse husker jeg ikke. Uansett er det bra idiotisk, og skal ikke se bort i fra at noen vil svare med en neve i ansiktet på deg. Lenke til kommentar
Fiboc Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Kommer vel veldig an på dommeren. Men når jeg spilte fotball, dog jeg var vel bare 14-15 år da, skjedde dette, og spilleren spilte ikke kampen iallfall. Om det var trener eller dommers avgjørelse husker jeg ikke. Uansett er det bra idiotisk, og skal ikke se bort i fra at noen vil svare med en neve i ansiktet på deg. Jeg tenker mer fra dommerens synspunkt (siden jeg er dommer selv). Står nemlig ingenting om spytting i handa i reglene, men står at: - spytting på motstanderen skal straffes med rødt kort - usportslig opptreden skal straffes med gult kort Spytting i handa er jo ikke direkte spytting på motstanderen/dommeren, men et "indirekte spytt". Er også usportslig opptreden, så jeg klarer ikke helt plassere det. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Har det skjedd, siden du spør? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Har ingen peiling på dette, men ut i fra hva du skriver vil jeg tro gult. Lenke til kommentar
Fiboc Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Har det skjedd, siden du spør? Nei, men har faktisk hørt om ei som hadde TENKT å gjøre det så lurte jeg bare på hva jeg måtte gjøre om det faktisk skjedde. Lenke til kommentar
Exelcius Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hm, er jo et indirekte spytt på en måte, men man spytter jo forsåvidt på seg selv og. Jeg ville vel gitt gult kort for usportselig opptreden, tror begge parter vil føle at det er mest rettferdig, kontra å gjøre ingenting, eller å gi rødt kort. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg ville gitt et gult kort for usportslig opptreden, jeg tror nok de fleste ville vært enig. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hadde en på laget mitt i gutter 16 klassen som fikk rødt for å ikke ta dommeren i hånda. Grunnen var usportslig opptreden så regner med at man gi rødt for usportslig opptreden, selv om denne dommeren hadde en dårlig dag for å si det mildt. Om å spytte i hånden for så å ta motspiller i hånden er nok et solid oransje kort. Ville gitt han gult kort og en hard advarsel om at hvis han gjør noe som helst usportslig så er det rett ut. Gjør han det under kamp og har oppført seg dårlig underveis mener jeg rødt er helt greit å gi. Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ikke glem keepere som håndhilser med hansker på. Jeg gjorde ihvertfall og enhver keeper jeg kjenner spytter på hanskene. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tar alltid av meg hanskene når jeg skal hulse på dommer og motspillere. Skjønner meg egentlig ikke på folk som har hanskene på og håndilser. Noen gir dog bare knyttneven som er greit. Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Gjorde det samme, men alltid noen idioter som ikke skjønner seg på akkurat det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå