Gå til innhold

Spytt i handen før kamp

Fiboc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer vel veldig an på dommeren. Men når jeg spilte fotball, dog jeg var vel bare 14-15 år da, skjedde dette, og spilleren spilte ikke kampen iallfall. Om det var trener eller dommers avgjørelse husker jeg ikke. Uansett er det bra idiotisk, og skal ikke se bort i fra at noen vil svare med en neve i ansiktet på deg.

Lenke til kommentar

Kommer vel veldig an på dommeren. Men når jeg spilte fotball, dog jeg var vel bare 14-15 år da, skjedde dette, og spilleren spilte ikke kampen iallfall. Om det var trener eller dommers avgjørelse husker jeg ikke. Uansett er det bra idiotisk, og skal ikke se bort i fra at noen vil svare med en neve i ansiktet på deg.

Jeg tenker mer fra dommerens synspunkt (siden jeg er dommer selv). Står nemlig ingenting om spytting i handa i reglene, men står at:

- spytting på motstanderen skal straffes med rødt kort

- usportslig opptreden skal straffes med gult kort

Spytting i handa er jo ikke direkte spytting på motstanderen/dommeren, men et "indirekte spytt". Er også usportslig opptreden, så jeg klarer ikke helt plassere det.

Lenke til kommentar

Hm, er jo et indirekte spytt på en måte, men man spytter jo forsåvidt på seg selv og. Jeg ville vel gitt gult kort for usportselig opptreden, tror begge parter vil føle at det er mest rettferdig, kontra å gjøre ingenting, eller å gi rødt kort.

Lenke til kommentar

Hadde en på laget mitt i gutter 16 klassen som fikk rødt for å ikke ta dommeren i hånda. Grunnen var usportslig opptreden så regner med at man gi rødt for usportslig opptreden, selv om denne dommeren hadde en dårlig dag for å si det mildt.

Om å spytte i hånden for så å ta motspiller i hånden er nok et solid oransje kort. Ville gitt han gult kort og en hard advarsel om at hvis han gjør noe som helst usportslig så er det rett ut. Gjør han det under kamp og har oppført seg dårlig underveis mener jeg rødt er helt greit å gi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...