Boralis Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Du som har uflaks.. har aldri opplevd problemer. Mulig det, men det jeg mener er at uansett om det er meg eller andre som opplever sånne ting bør man skrive om det her på forumet da det kan vere med på å få de det gjelder til å rette på ting. Vist alle bare godtar og holder kjeft så blir ikke noe bedre. Med dette håper jeg den saken er avsluttet. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 hadde et asus hk for noen år siden helt greit kort oppgraderte så maskinen satte inn et abit kort som tok kvelden etter 1 uke, så kjøpte eg et msi kort (k7t turbo) konge kort har aldri hatt noen som helst problemer med det når det gjelder stabilitet. har herja en del med msi kortet glemte å isolere en 12v ledning en gang denne ledningen lå inntil kortet, selvfølgelig døde maskinen. fikk ikke starta maskinen igjen prøvte gjentatte ganger, så venta eg en ca 20 min før eg prøvte igjen (jo eg isolerte ledningen etter på en idiotisk forglemmesle :oops: ). jo hva sjer den fyrer opp som bare det dette skjedde for ca 6 mnd siden og har ikke hatt noen problemer siden denne episoden. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 hadde et asus hk for noen år siden helt greit kort oppgraderte så maskinen satte inn et abit kort som tok kvelden etter 1 uke, så kjøpte eg et msi kort (k7t turbo) konge kort har aldri hatt noen som helst problemer med det når det gjelder stabilitet. har herja en del med msi kortet glemte å isolere en 12v ledning en gang denne ledningen lå inntil kortet, selvfølgelig døde maskinen. fikk ikke starta maskinen igjen prøvte gjentatte ganger, så venta eg en ca 20 min før eg prøvte igjen (jo eg isolerte ledningen etter på en idiotisk forglemmesle :oops: ). jo hva sjer den fyrer opp som bare det dette skjedde for ca 6 mnd siden og har ikke hatt noen problemer siden denne episoden. Det har vel heller noe med at 12v gikk til jord og strømforsyninga fikk seg en trøkk. Skjedde med meg engang også, heldigvis var det ikke vanlig sikring i strømforsyninga, det var sånn elektronisk sikring(hakke peiling på hva det heter) som begynner å fungere igjen etter at den har lada seg ut. (eller noe i den duren) Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 vil bare si at MSI lager bra utstyr har msi hoved kort og msi tv kort kjempe gode produkter Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg har MSI og er fornøyd. Har satt sammen 3 pcer med MSI hovedkort, og har ikke merket noe til ustabelitet. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Nei akkurat fordi om en blir plaget med et kort betyr jo ikke det at alle kortene til den produsenten er dårlige.Har selv hatt en periode der jeg hadde 3-4 asus kort som var helt på trynet det inneberer jo ikke at jeg skal gå ut og dømme dem nord og ned. Lenke til kommentar
Wazzabazza Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Mitt MSI er stablit men kommer ikke høyere en 135-137 fsb før pcen svarer med blå skjerm Stabilt? HAha.. alle jeg kjenner som har MSI sliter hardt med stabilitet. HAha.. Jeg har et MSI KT3 Ultra 2 og jeg har 195 mhz fsb.. Prime stabilt! Slå den! Har hatt 199, og da boota den.. Med morsomme farger.. Lenke til kommentar
Wazzabazza Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Glemte å nevne at det var uten noen slags modding av hk osv Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeghar hatt 3 MSI HK 1 av dem var min egen skyld men den andre var det produskjons feil på .. som gjorde da at det føkka så fik jeg nytt.. det funka fett til det kom røyk oppav det . av en eller merkelig grun komm det røyk opp av det uten overkloking og jeghadde i tukla med det.....Msi er greie kort . det kan henne det er bare jeg som har vert uheldig da Jeg har også hatt 3 MSI KT3 VIA333 hovedkort og alle tre var det feil på! Da bytta jeg til Soltek. Tenkte jeg skulle være litt systematisk så jeg bestilte både MSI hoved- og skjermkort da jeg kjøpte nytt vidunder. Skjermkortet, et 4400Ti, fungerer greit. Men det blir svært ustabilt når jeg nærmer meg omkring 660/330Mhz... Da oppstår veldig mye flimmer o.l. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeghar hatt 3 MSI HK 1 av dem var min egen skyld men den andre var det produskjons feil på .. som gjorde da at det føkka så fik jeg nytt.. det funka fett til det kom røyk oppav det . av en eller merkelig grun komm det røyk opp av det uten overkloking og jeghadde i tukla med det.....Msi er greie kort . det kan henne det er bare jeg som har vert uheldig da Jeg har også hatt 3 MSI KT3 VIA333 hovedkort og alle tre var det feil på! Da bytta jeg til Soltek. Tenkte jeg skulle være litt systematisk så jeg bestilte både MSI hoved- og skjermkort da jeg kjøpte nytt vidunder. Skjermkortet, et 4400Ti, fungerer greit. Men det blir svært ustabilt når jeg nærmer meg omkring 660/330Mhz... Da oppstår veldig mye flimmer o.l. Prøv å klokk litt ned på core og minne. Du har sikkert bare 3,3ns minne på skjermkortet. Klokke ned core til 310/320 og minne til 640 så tenker jeg at problemene blir borte. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 At MSI lager junker som kræsjer i hytt og pine jo bare tull Folk er uheldige - noen ganger går installasjonen kanskje litt raskt unna, andre ganger er kortene defekte ved levering. Og andre ganger kan det faktisk være gammel BIOS på kortet som ikke gjenkjenner CPU typen. Jeg kunne ikke starte DOS eller Windows med begge prosessorene, da BIOS'en ikke støttet 2200 (1.8GHz) i dual-mode. Ut med den ene CPU'en, rask BIOS flash, og dett var dett. Alt gikk bra, og jeg trodde selvsagt det var kommet vann i hovedkortet Noen får preferanser etter hvert som de får gode erfaringer med tidligere produkter ifra samme firma - jeg kommer nok til å velge MSi også neste gang jeg er ute og handler hovedkort, nettopp fordi jeg har god erfaring med MSi. For øyeblikket har jeg et dual AMD system basert på MSi sitt K7D-L, 2xMP2200, 9700PRO, 2x512MB Reg.ECC PC2100, RAID, vannkjøling, ..the works. Har egentlig ikke hatt et mer stabilt system enn dette, selv om det blir presset rimelig godt til tider. Det kræsjer heller lite, og da pga. ATi Catalyst eller WinXP desktop "Explorer" som smeller og "glemmer" programmer i taskbar. Gamle "vraket" mitt er forøvrig også ett MSi kort, for de noe eldre SlotA Athlon: K7 650Mhz. Det var tidene når AMD kortene kom relativt nøytrale, var en liten periode i starten hvor boksene ikke var direkte informative. Kræsjer ikke den heller forøvrig, og er vel nesten 5 år gammel nå? "En venn av meg" har også et MSi kort basert på nForce2, han virker rimelig tilfreds for øyeblikket. Lenke til kommentar
Uranus66 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei Kul side. Etter å ha lest denne siden kastet jeg meg ut i overklokkingssvingningene 8) ved å innstallere Fuzzy Logic 4. Har MSI 745 Ultra (MS-6561) og AMD XP2200+ Thoroughbred A (ikke lest så mye positivt om MSI+AMD her). Fuzzy Logic kræsja på 150 og 151 MHz FSB, så jeg gikk inn i BIOS og stilte opp FSB'n til 149. Da tror BIOS at den har en 2400+ cpu. Liker å få mye ut av pengene, og forstår nå at bra kabinett og vifter kan være vel anvendte penger. Så neste skritt blir å sage ordentlig hull til kabinettvifta. Vurderer også Cooler Master AERO 7+, og Q-Tec Midi tower ATX 6052MDL med Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan. RAM'en klokka seg også opp fra 266MHz til 298. Har PC2100 DDR CL 2.5. Satte ned RAS Pulse With fra 6 T til 5 T, Row Precharge Time fra 3 T til 2 T, og RAS to CAS Delay fra 3 T til 2 T + økte DDR Volt'en fra 2.6V til 2.8V. Er disse forandringene å anbefale? Har GeForce4 MX440SE 64MB 5.0ns DDR skjermkort, og lurer også på om jeg kan gjøre noe "morsomt" med det (klokke, sette på vifte)? Hilsen overklokkingfersking. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Mitt MSI er stablit men kommer ikke høyere en 135-137 fsb før pcen svarer med blå skjerm Stabilt? HAha.. alle jeg kjenner som har MSI sliter hardt med stabilitet. her og, kjenner 4 stykker, og abselutt alle Har hat et eller annet stabilitets problem Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Vi var fire kamerater som kjøpte nye hovedkort for ca et halt år siden. Alle kjøpte MSI kort. Men ingen var samme model. (ikke alle har råd til det de vil ha). Ingen, absolut ingen av oss har noen stabilitetsproblemer. Alle cpu`ene (P-4) er overklokket ganske mye, men igjen problemer! Dønn stabile! Noe av det beste jeg har hatt av hovedkort! Lenke til kommentar
girenloland Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Ble litt skivefeil på sist innlegg. Det skulle stå: INGEN PROBLEMER Lenke til kommentar
Max_Noob Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Har bygget ca 30 maskiner med Msi hovedkort Socket A... aldri hatt noen problemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå