Gjest lars Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei Moren min (røyker i 35 år) har hatt en hoste siden slutten av juni i sommer og den er verst om natten/om morgenen. Hun har hostet opp lit gul/hvitt slim, men ikke noe med blod i. I går begynte hun å kjenne en svak smerte bak brystbenet, som kjentest ut som stølhet og gikk da til legen. Hun ble vist til sykehus der hun fikk røntgen og de på avdelingen sa at det så helt fint ut og at hun ville bli kontaktet av fastlegen innen noen dager, men jeg bekymrer meg helt sykt for om det kan være brystkreft, selv om det sansynligvis ikke er det. symptomene på lungekreft er: Langvarig hoste (flere uker). ja Blodig oppspytt ( blodstripe i klart spytt). nei Tungpust ved fysiske anstrengelser eller uten anstrengelser som er mer utpreget enn vanlig. nei Heshet i flere uker. nei Brystsmerter hoven/hevelse i hals. ikke hoven bare en stølhetsfølelse bak brystbenet Gjentatte lungebetennelser der antibiotika ikke virker, bør vekke mistanke og videresjekkes nei Hodepine, slapphet og dårlig appetit. nei Symptomer bronkitt: Hoste er det vanligste symptomet. Ja I begynnelsen er den gjerne tørr, men i løpet av noen dager er det vanlig å få økt slimproduksjon med oppspytt og slimhoste. Ja Sårhet i brystet (bak brystbeinet) er vanlig. Føles som stølhet Noen får feber. nei Symptomer astma: Ofte pipende lyder fra lungene, særlig hos barn nei Hoste (med eller uten slim) som forverres om natten, surkling fra brystet ja, men ikke surkling Gjentakende episoder med pusteproblemer nei Ofte tett i brystet nei 3 av 4 har plager om natten er plaget om natten Hva tror dere det er? er livredd for at det skal være lungekreft Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Høres ut som det kan være støle muskler i brystet. Tror det kan være lurt å bekymmre seg litt mindre og la legene gjøre jobben sin, moren din bør uansett kutte ut røyken og gjør hun ikke det så kan hun jo selvsagt risikere å bli oftere syk og også å kunne utvikle kreft. Moren min har røyket i 42 år og hun er frisk som en fisk... 20 sig om dagen faktisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå