Gå til innhold

AMD eller Pentium

Anbefalte innlegg

johanlo:

PS: amd og AMD er et fett!

bare i windows, ikke i linux :p

uansett... jeg ville valgt AMD, rett og slett fordi midt skikt CPU'ene deres er så mye billigere enn Intel sine, og begge CPU'ene yter likt, på samme MHz/TPI rating (så å si)

når det er sagt, hvordan er egentlig de nyere intel boxed kjølerene? hørte for en tid siden at den magiske grensen for disse relativt støyfrie kjølerene lå på 2.4Ghz Northwood, over dette, så bråkte de...men som sagt, vet ikke...noen?

mht. varmeutvikling, så ja, Barton/throughbred B har mindre varmeutvikling en Intel Pentium 4

og støy nivå kommer helt an på hvilken kjøleløsning du klistrer på CPU'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder varmeutvikling AMD kontra Intel, så er det viktig å se på MHz også. Intel's flaggskip avgir noe rundt 81W ellerno slikt, mens AMD's flaggskip avgir 78W ellerno deromking (husker ikke de HELT nøyaktige tallene). Men nå kjører på Intel'en på rundt 1GHz høyere klokkefrekvens.

Dermed kan man trygt påstå at Intel utvikler mindre varme enn AMD.

Men da AMD sin raskeste, som ligger på nivå med Intel sin raskeste utvikler mindre varme, så kan man trygt påstå at AMD utvikler mindre varme enn Intel.

Forvirret? Gjelder bare å sette et referansepunkt. Ja, Intel's raskese er varmere enn AMD's raskeste. Men de kommer av MYE høyere klokkehastighet, og ikke av at arkitekturen utvikler mere varme.

Velger man en god kjøler, så er ikke dette noe problem uannsett hva man velger...

Lenke til kommentar
Kjøper jeg AMD eller Pentium 4?

Jeg har til nå vært en klart AMD tilhenger, men jeg vil tro ut fra tester å dømme at Intel har gjort det store når de lanserte 800MHz FSB. De dro kraftig fra med den idéen. Så nett nå holder jeg en finger på intel. En snadde CPU med 800MHz FSB, hovedkort med I875 chipset, og 2 Corsairs PC3200LL brikker, gjerne med 2 WD Raptor disker i RAID 0 som system og spilldisker og en WD Caviar SE 200GB til datalagring.

Vil du ha linker til respektive produkter så kan jeg gjerne poste det også!

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

Det er jo SÅÅÅ mange tråder om AKKURAT dette temaet.. Vennligst ikke begynn igjen folkens..

Uansett å folk sier så blir det mest en smakssak.. de som har intel nå, kjøper intel neste gang også, samme med amd.

Er jo såklart unntak, men de fleste holder med sitt "lag"

Lenke til kommentar
Kjøper jeg AMD eller Pentium 4?

Jeg har til nå vært en klart AMD tilhenger, men jeg vil tro ut fra tester å dømme at Intel har gjort det store når de lanserte 800MHz FSB. De dro kraftig fra med den idéen. Så nett nå holder jeg en finger på intel. En snadde CPU med 800MHz FSB, hovedkort med I875 chipset, og 2 Corsairs PC3200LL brikker, gjerne med 2 WD Raptor disker i RAID 0 som system og spilldisker og en WD Caviar SE 200GB til datalagring.

Vil du ha linker til respektive produkter så kan jeg gjerne poste det også!

-Chief- blink.gif

Noen som har sett noen tester av Athlon 64?

Ville ikke trykka for mye på knapene før Athlon 64 er ute, og man har fått de uavhengie hardware-sidenes tester, det er nå min mening.....

Men jeg må si Intel prøver å pushe kraftig fra nå...får bare håpe at de husker at de har andre platformer de skal ta seg av også da....både på det håndholdte og det nå ganske hardt pressede servermakedet... AMd kommer seg i disse markedene også, og Intel må passe seg..... :-?

Tror flere er litt enige med meg der... :(

Lenke til kommentar
johanlo:

Ble vel litt drøyt det innlegget, ja... kritikken for skrivefeil er underordnet ... angrepet var mot å bli kalt "tullball" ... tenkte lite når jeg skrev (sinssyk i øyeblikket?)... les posten over ... anser dette som ferdig nå.

PS: amd og AMD er et fett!

Og hva med PMS?

Lenke til kommentar
Når det gjelder varmeutvikling AMD kontra Intel, så er det viktig å se på MHz også. Intel's flaggskip avgir noe rundt 81W ellerno slikt, mens AMD's flaggskip avgir 78W ellerno deromking (husker ikke de HELT nøyaktige tallene). Men nå kjører på Intel'en på rundt 1GHz høyere klokkefrekvens.

Dermed kan man trygt påstå at Intel utvikler mindre varme enn AMD.

Dette er den dummeste sammenligningen jeg noen gang har hørt. Da kan man vel sammenligne thunderbird-corene med Northwood i samme slengen? :roll:

Lenke til kommentar

Se litt rundt på tester på de forskjellige HW sidene.. fks. www.hardware.no www.anandtech.com og www.tomshardware.no og se hvordan de forskjellige cpu'ene ligger an i forhold til ditt prisnivå og det du primært skal bruke de til..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...