Zolidox Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Kjøper jeg AMD eller Pentium 4? Lenke til kommentar
Zolidox Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Og hva er forskjellen på PC400, PC533 og PC800 når det gjelder CPU Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Og hva er forskjellen på PC400, PC533 og PC800 når det gjelder CPU Det er Front side buss. Det er den CPU bruker till å "snakke" med resten av datamaskinen med. Jo høyere jo bedre. Hvilken platform? Det er et vansklig spørsmål, og det finnes bare en måte å finne ut hvilken som passer deg. Dette gjør du; Først tar u 2 glass øll. De må bære fulle. Så går du ut på gulvet, helst et med et teppe på. Så lukker du øynene og snurrer rundt så fort du kan i 3 minutter. Så åpner du øynene. Om du da står med fjeset mot skjermen blir det AMD. Står du andre veien blir det Intel. Om du ikke ser noen av de veiene, eller falt, så er du uegnet til å ha datamaskin. Prøv igjenn neste år. (ja, dette spørsmålet har vært oppe så mange ganger at vi er lei av det. Begge platformene yter akkurat like godt, slå krone, bruk "elle melle" eller bare bestemm deg for en.) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Og hva er forskjellen på PC400, PC533 og PC800 når det gjelder CPU Det er Front side buss. Det er den CPU bruker till å "snakke" med resten av datamaskinen med. Jo høyere jo bedre. Hvilken platform? Det er et vansklig spørsmål, og det finnes bare en måte å finne ut hvilken som passer deg. Dette gjør du; Først tar u 2 glass øll. De må bære fulle. Så går du ut på gulvet, helst et med et teppe på. Så lukker du øynene og snurrer rundt så fort du kan i 3 minutter. Så åpner du øynene. Om du da står med fjeset mot skjermen blir det AMD. Står du andre veien blir det Intel. Om du ikke ser noen av de veiene, eller falt, så er du uegnet til å ha datamaskin. Prøv igjenn neste år. (ja, dette spørsmålet har vært oppe så mange ganger at vi er lei av det. Begge platformene yter akkurat like godt, slå krone, bruk "elle melle" eller bare bestemm deg for en.) ENIG. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Kjøper jeg AMD eller Pentium 4? Ring Opplysningen på 1881. Hvis ikke de har svaret så ... Lenke til kommentar
H4ck3r Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Velg AMD den støyer mer enn Pentium og er "litt" vanskeligere og overklokke. Men de er så MYE billigere! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Kjøper jeg AMD eller Pentium 4?Hva du gjør må du selv avgjøre, men eg skal kjøpe p4 2.4/800 eller 2.6/800. Abit IC7-G og 2x 512Mb pc3200 twinmos cl2. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 :o Holdt på å dette av stolen når jeg så temaet! :o Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Kjøper jeg AMD eller Pentium 4? Velg hk først...så kjøper du cpu som passer :wink: Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Velg AMD den støyer mer enn Pentium og er "litt" vanskeligere og overklokke. Men de er så MYE billigere! MM! Helt enig ass! PS: Har du fått ett slag i hodet eller noe? En prosessor støyer ikke, det er kjøleren (viften) som støyer. Man kan få like stille kjølere (vifter) til AMD som til Intel sine prosessorer. Vanskeligere å overklokke? Stemmer hvis du får deg en Palomino eller T-bred A (men de er vanskelige å få tak i nå). Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Velg AMD den støyer mer enn Pentium og er "litt" vanskeligere og overklokke. Men de er så MYE billigere! MM! Helt enig ass! PS: Har du fått ett slag i hodet eller noe? En prosessor støyer ikke, det er kjøleren (viften) som støyer. Man kan få like stille kjølere (vifter) til AMD som til Intel sine prosessorer. Vanskeligere å overklokke? Stemmer hvis du får deg en Palomino eller T-bred A (men de er vanskelige å få tak i nå). De utvikler mer varme-> trenger mer kjøling -> mer støy ... mao. indirekte rett. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 De utvikler mer varme-> trenger mer kjøling -> mer støy ... mao. indirekte rett. Noe, de utvikler ikke mere varme men de har mindre core og derfor er det vanskeligere å få varmen bort fra CPU. _MEN_ AMD-prosessorer tåler mere varme enn en Intel-prosessor og derfor trenger den ikke noe mere kjøling likevel Noe mere du vil argumentere for? Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 De utvikler mer varme-> trenger mer kjøling -> mer støy ... mao. indirekte rett. tullball 1. Jeg har laget AMD maskiner som er helt lydløse. Dvs umulig får det menneskelige øre å høre (under 5 dB A).. samtidig var den overklokket noe innmari (ca 50%).. ikke vannkjøling nei, bare saktegående vifter.. null problem hvis man har litt peil og iq. 2. Jeg drev og testet litt med en T-bred B og fikk den til å kjøre på 1,1 volt og 1000 MHz.. Sisoft Sandra rapporterte 14 watt varmeutvikling (til sammenligning ligger mange prosessorer til bærbare pcer mye høyere!!!) 3. Uten at jeg har giddet å kjekke det så (interiserer meg mye mer for bærbare maskiner nå) så har Barton og T-bred B lavere varmeutvikling enn de seneste P4 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 OK, Nostradamus, gir meg ... mener likevell å fått med meg at amd må kjøles hardere ned ... men kan nok ta feil. JensPetrus: 3. Uten at jeg har giddet å kjekke det så (interiserer meg mye mer for bærbare maskiner nå) så har Barton og T-bred B lavere varmeutvikling enn de seneste P4 Hold deg til bærbare med stavekontroll din sopp... ikke vær for bråkjekk! (Holder meg langt unna AMD/Intel disk. - kommenterte kun innlegg) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 De utvikler mer varme-> trenger mer kjøling -> mer støy ... mao. indirekte rett. tullball 1. Jeg har laget AMD maskiner som er helt lydløse. Dvs umulig får det menneskelige øre å høre (under 5 dB A).. samtidig var den overklokket noe innmari (ca 50%).. ikke vannkjøling nei, bare saktegående vifter.. null problem hvis man har litt peil og iq. 2. Jeg drev og testet litt med en T-bred B og fikk den til å kjøre på 1,1 volt og 1000 MHz.. Sisoft Sandra rapporterte 14 watt varmeutvikling (til sammenligning ligger mange prosessorer til bærbare pcer mye høyere!!!) 3. Uten at jeg har giddet å kjekke det så (interiserer meg mye mer for bærbare maskiner nå) så har Barton og T-bred B lavere varmeutvikling enn de seneste P4 Unnskyld at jeg sier det men det derre har du drømt Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 OK, nostredamus, gir meg ... mener likevell å fått med meg at amd må kjøles hardere ned ... men kan nok ta feil. JensPetrus: 3. Uten at jeg har giddet å kjekke det så (interiserer meg mye mer for bærbare maskiner nå) så har Barton og T-bred B lavere varmeutvikling enn de seneste P4 Hold deg til bærbare med stavekontroll din sopp... ikke vær for bråkjekk! (Holder meg langt unna AMD/Intel disk. - kommenterte kun innlegg) [*]Aldri, _ALDRI_, kritiser folk for hvordan de skriver på et forum. Les retningslinjene. [*]JensPetrus har fullstendig rett ang. varmeutvikling [*]Det hjelper å svare på en skikkelig måte. Innlegget ditt er direkte drittslenging i JensPetrus. Mener en unnskylning bør komme umiddelbart. [*]Heter Nostradamus Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 OK, Nostradamus, gir meg ... mener likevell å fått med meg at amd må kjøles hardere ned ... men kan nok ta feil. JensPetrus: 3. Uten at jeg har giddet å kjekke det så (interiserer meg mye mer for bærbare maskiner nå) så har Barton og T-bred B lavere varmeutvikling enn de seneste P4 Hold deg til bærbare med stavekontroll din sopp... ikke vær for bråkjekk! (Holder meg langt unna AMD/Intel disk. - kommenterte kun innlegg) "amd" skrives AMD og "likevell" skrives likevel, så du er vel en like stor sopp du! Sørg for at du skriver riktig selv, før du kritiserer andre! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 1. Den er ok, men se pkt. 3 2. Innrømet vel det i svaret? 3. "Øye for øye, tann for tann", ble vell litt drøyt svar, men er ikke glad i å bli kalt "tullball" av bedrevitere på forum 4. Rettet det med en gang .... men Aldri, _ALDRI_, kritiser folk for hvordan de skriver på et forum. Les retningslinjene. Unnskyldningen kommer nok ikke ... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 johanlo: Ble vel litt drøyt det innlegget, ja... kritikken for skrivefeil er underordnet ... angrepet var mot å bli kalt "tullball" ... tenkte lite når jeg skrev (sinssyk i øyeblikket?)... les posten over ... anser dette som ferdig nå. PS: amd og AMD er et fett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg