Gå til innhold

Ble i det dyreste laget.


Anbefalte innlegg

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=826304&su=D64DE1D7-D58E-4623-97FD-811C1295B573

 

Dette er pcen jeg tenker på, jeg og en kamerat har sjekket en stund og vi har funnet noen deler vi er intessert i.

Jeg må ha tastatur og skjerm siden jeg går fra bærbar.

Ellers vil jeg presse prisen mer mot 15000. Jeg skal også overclocke. Men jeg vil ikke at det skal gå så mye ut over ytelsen.

 

Setter pris på gode tips ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med johome i at XT Momentus ikke har noen hensikt - en harddisk til 500 kr holder. Men i og med at du (TS) skal spare blir OCZ Vertex bare pluss i prisen - men det kan være verdt det. Nettverkskortet (Intel Pro) trenger du ikke - hovedkortet har GB nettverk. Da sparer du 550 kr.

 

Du kan også finne et rimeligere skjermkort uten å miste mye ytelse. Rimeligste hos MPX ligger en 300 kr lavere.

 

Tror heller ikke du mister så ekstremt mye ytelse med å velge AMD Phenom II X6 1055T - da sparer du fort 700 kr. For gaming vil begge være kraftige nok. Men om du er svært interessert i å klokke så er 1090T BE verd det.

 

Så la oss nå oppsummere. Prisen på ditt oppsett er kr 16 115,-

 

1. Drop nettverkskort (som du ikke trenger) - vi er da nede på 15 565.

2. Velg harddisken som johome anbefaler (Samsung) - vi er da nede på 15 065

3. Velg rimeligste versjon av HD 5870 - vi er da nede på 14 765

 

Om du vil balansere ytelsen bedre så kjøper du OCZ Vertex SSD 60 GB til tilbudsprisen på kr 1 195 (tilbudet gjelder til 23.59). Da er vi dessverre nesten oppe i 16 000 igjen. Men du vil trolig få like bra opplevd ytelse med Vertex og X6 1055T som vanlig HD og X6 1090T. La meg si at Intel X-25 80 GB ga ny livslengde til min gamle Core 2 maskin.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...