appelsinbrus Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jada, bare le du, men jeg bruker Paint. Paint ruler. Nuhvel, jeg skal kopiere et bilde fra et Paint-vindu over i et annet, og da blir det svart-hvitt. Noen som aner hvorfor? Lenke til kommentar
se# Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jada, bare le du, men jeg bruker Paint. Paint ruler. Nuhvel, jeg skal kopiere et bilde fra et Paint-vindu over i et annet, og da blir det svart-hvitt. Noen som aner hvorfor? Interessant spørsmål, og jeg vet ikke svaret. Men jeg har opplevd forvrengnign av farger i Paint. Jeg har ikke sett det på 24-bits bilder, men på GIFer har det vært et problem mange ganger, antar Paint ikke tolker palettinfo korrekt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det har mye å si hva slags filformat du lagret i paint-vinduet du limer et bilde inn i - er det en gif kan den tenkes å gjøre litt av hvert.. Husker da jeg i mspaint i Win xp (?) skulle lagre et screenshot som gif. For å få riktige farger og palett måtte jeg først paste screenshotet inn i paint og lagre som gif. Da dithret den bildet, med en standardpalett. Når jeg så pastet originalbildet inn i samme vindu igjen, så laget det en korrekt palett, så jeg kunne lagre en gif med samme farger som originalscreenshotet. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Var gif-greiene som gjorde det ja. Ble ikke sånn når jeg gjor det om til jpg. Takk takk Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Phear my l33t MS paint skillx0rz!!11!ONE! Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det er faktisk litt skummelt, Trondster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå