Gå til innhold

Bygge pc hjelp! :)

Anbefalte innlegg

Halloen der! :)

Noen som har peiling på gaming pc'er?

Kunne gjerne trengt en gaming pc som drar de fleste spill , bfbc2,Cs,crysis osv...

Pris grense 8000-9000-, Kunne du hjulpet meg å bygd en gaming pc til den prisen på komplett eller en annen side?

Setter stor pris på hjelpen :)

Ps: Må ha Windows 7 Pro 64 bit norsk/engelsk

Hjelp meg å bygg en god gaming pc som har litt kraft :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et 1156-basert forslag til 7711 uten OS, mus og tastatur:

https://prisguiden.no/profil/lister/116967

Lista er veiledende i den forstand at du like gjerne kan velge andre merker enn de jeg har valgt. Det gjelder særlig skjermkort, HK, ram, kabinett og DVD-brenner. Tilpass valgene de butikkene du vil handle i - prisguiden er heller ikke komplett og det er lurt å om butikkene har bedre tilbud.

Skjermkort - gtx 460 1 GB, 1 GB er best egnet for gaming. Du bør kanskje velge standardutgaven eller et annet som har lukket kjøleløsning. Fabrikkoverklokkede GTX 460 har ofte en kjøleløsning som sprer varmen i alle retninger og svært lite av varmen går ut bak der den burde.

PSU - her trenger du 550-600W. Corsair VX 550 eller Chieftec Nitro 600 bør være greit. Handler du på Netshop, kan du se etter Ocz Z-series 550W (eller 650W om du ønsker litt mer til oc). Det sparer deg noen hundrelapper.

CPU - Legger du på en hundrings, får du i5 760. Velger du den i forslaget mitt, kan du prøve å handle fra IT24. Det kan hende du slipper unna med kr 20 i frakt.

HK - Her må du regne med å betale litt mer enn prisguiden antyder, billigste er Netshop og PS med rett under 1100. Prisguiden viser priser for en annen modell - LX (kun et PCIe 16). Kortet støtter ikke SLI, skal du ha det, må du gå for P/P55D-E PRO eller Gigabyte GA-P55A-UD4. Prisen blir da 1500-1600.

Amentio er ofte den billigste butikken, og bor du i nærheten av en av Datakjedens butikker, kan du hente fraktfritt der. Dersom prisguiden oppgir at varen ikke er på lager hos Amentio, er det ikke alltid riktig.

Lenke til kommentar

Den er helt grei, og det er ikke lett å komme veldig mye billigere ut. Dessverre er pakketilbudene til Komplett umulig å endre, og om du setter sammen enkeltdeler med ørsmå forbedringer, kommer prisen over 9000 derfra. Benytter du deg av Kompletts PC-bygger og tar utgangspunkt i Gamer i20, blir prisen nærmere 12000 - da er OS og mus inkludert. Netshop har også en PC-bygger der du kan gjøre noen valg, men det er veldig dårlig utvalg på enkelte plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...