Satrixen Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Hei! Jeg sliter veldig med å få delt min internett tilgang med min PS3. Jeg har den nyeste oppdateringen på PS3, og koblet den sammen med min laptop med en krysset Cat5 kabel. Jeg bruker Telenor mobilt bredbånd. Det jeg har gjort er følgendene: -Gått inn på nettverk og delingssenter og gått inn på mitt nettverk med internett tilkobling og delt denne, og huket av alle ISC boksene på innstillinger. I mitt tilfelle heter denne tilkoblingen Lokal tilkobling 3. Mitt andre nettverk som står under, er da min PS3. Den heter Lokal tilkobling. -Jeg valgte da Lokal tilkobling under valget Hjemmenettverkskobling, altså hvem jeg skulle dele til. -Har stillt inn IP adresse manuellt på min PS3 til følgende: IP-adresse: 192.168.0.4 Subnetmaske 255.255.255.0 Standard-router: 192.168.0.1 DNS: 192.168.0.1 Når jeg da kjører forbindelsestest, så får jeg "Lykkes" ved Skaff IP adresse. Men internettforbindelse "Mislykkes". På Nettverk og delingsenter står det og at PS3 nettverket ikke har internett tilgang. Jeg får på skjerm: "Det oppsto en feil under kommunikasjonen med servern. Det er en DNS feil (80710102)" Noen gode forslag? Er det noe jeg har glemt? Må jeg aktivere ISC et annet sted foruten å hake av inne på deling? Setter STOR pris på hjelp Mvh Endret 17. august 2010 av Satrixen Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Prøv å reset routeren din og prøv igjen. Lenke til kommentar
Satrixen Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Har ikke noe router, har som sagt usb mobilt bredbånd rett i laptop, og kryssa Cat5 til PS3. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Vet ikke om det funker i det hele tatt. Lenke til kommentar
Satrixen Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Det funker, men sliter litt med innstillingene. Valget blir å kjøpe en trådløs USB router til 1000 spenn.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 for å finne ut hva som er galt må du: 1. finne ut om det er kontakt mellom pc og ps3 og 2. være sikker på at internettilkoblingen er delt riktig. har du forsøkt å koble pc mot pc isteden for pc mot ps3 for å se om du da kommer på nettet. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Bør kjøre "ipconfig" commandoen på PC for å finne ut nøyaktig hva IP adressen til PC'n er for det nettverkskortet som er koblet til PS3. Og hvis det *ikke* er 192.168.0.1 så må du sette det manuelt. Ellers kan jeg ikke se noe umiddelbart feil. (Du må selvfølgelig sørge for at modemet er koblet opp før du tester.) Lenke til kommentar
Satrixen Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Løst med Connectify. Deler tilkobling trådløst fra data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå