Gå til innhold

Hjelp til deling av mobilt bredbånd til PS3

Satrixen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter veldig med å få delt min internett tilgang med min PS3. Jeg har den nyeste oppdateringen på PS3, og koblet den sammen med min laptop med en krysset Cat5 kabel. Jeg bruker Telenor mobilt bredbånd.

Det jeg har gjort er følgendene:

-Gått inn på nettverk og delingssenter og gått inn på mitt nettverk med internett tilkobling og delt denne, og huket av alle ISC boksene på innstillinger. I mitt tilfelle heter denne tilkoblingen Lokal tilkobling 3. Mitt andre nettverk som står under, er da min PS3. Den heter Lokal tilkobling.

-Jeg valgte da Lokal tilkobling under valget Hjemmenettverkskobling, altså hvem jeg skulle dele til.

-Har stillt inn IP adresse manuellt på min PS3 til følgende:

IP-adresse: 192.168.0.4

Subnetmaske 255.255.255.0

Standard-router: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.1

Når jeg da kjører forbindelsestest, så får jeg "Lykkes" ved Skaff IP adresse. Men internettforbindelse "Mislykkes".

På Nettverk og delingsenter står det og at PS3 nettverket ikke har internett tilgang.

Jeg får på skjerm: "Det oppsto en feil under kommunikasjonen med servern. Det er en DNS feil (80710102)"

Noen gode forslag? Er det noe jeg har glemt? Må jeg aktivere ISC et annet sted foruten å hake av inne på deling?

Setter STOR pris på hjelp :D

Mvh

Endret av Satrixen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør kjøre "ipconfig" commandoen på PC for å finne ut nøyaktig hva IP adressen til PC'n er for det nettverkskortet som er koblet til PS3. Og hvis det *ikke* er 192.168.0.1 så må du sette det manuelt.

Ellers kan jeg ikke se noe umiddelbart feil.

(Du må selvfølgelig sørge for at modemet er koblet opp før du tester.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...