Gå til innhold

Spm ang kjøp av Iphone i USA

Anbefalte innlegg

Hei!

Reiser til Usa i 14dager på fredag.

Og har i den forbindelse tenkt tanken på og kanskje kjøpe meg en Iphone der borte da dette virker litt billigere.

Men er det i det hele tatt mulig? Mener og ha lest at du må binde deg til AT&T for og kjøpe telefonen der borte?

Og hva skal til for at jeg kan bruke telefonen med mitt simkort?

Så over til neste spm, dama skal bo i Boston fram til jul, så tenkte at hun også kunne få seg en iphone der borte. Er vel da en fordel at hu får seg et abonnement der borte. Men er det sånn at det er 24mnd bindingstid uansett? Eller kan hun bare ta med telefonen når hun reiser hjem også bruke sitt norske simkort når hun kommer hjem på noen måte?

Litt knotete forklart men håper noen forstod hva jeg mente. :)

Mvh Tor Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det lønner seg ikke. Du må først låse opp telefonen (altså en jailbreak) for å deretter "unlocke" den (for at den skal kunne kjøre en norsk teleleverandør), tungvint prosess som ofte ei heller lar seg gjøre. Mange har endt opp med død telefon.

Skal du på død og liv kjøpe iPhone i utlandet kjøp fra Frankrike eller England, disse selger telefonen uten abonnement eller telefon som er låst, du kan derfor bruke det SIM-kortet du måtte ønske.

Nå begynner dessuten Norge og motta ny ladning med telefoner, så om pris ikke er avgjørende; _kjøp i Norge_!

Lenke til kommentar

iPhone i USA er sim-låst til AT&T, og blir ikke låst opp, uansett kontrakt eller bindingstid.

Så da må jeg evt låse den opp om jeg skal bruke den? Er dette noe som vil lønne seg da eller? Og evt hvordan gjør jeg dette? :blush:

Det er bare AT&T som kan låse opp mobilen. Og det gjør de bare ikke. Hvorfor skulle de det? De tjener jo ikke noe på en ulåst iPhone.

Alternativet er jailbreak + unlock, og da er du avhengig av at en eller annen gluping faktisk har funnet en metode for akkurat din modell av iPhone og operativsystem. Og en slik type unlock er ikke permanent. Hver eneste gang du oppgraderer operativsystemet på mobilen, så blir den automatisk låst til AT&T igjen.

Skal du ha ulåst iPhone, så styr unna USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...