Gå til innhold

Bytte skoleplass med en venn?

Eldy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bor i bergen, skal nå begynne vg3. Har en kompis som vil gå på en skole jeg har kommet inn på, og jeg har lyst til å gå på den skolen han kom inn på. Noen som vet om vi har lov å møte på inntakskontoret og bytte plasser?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje peiling på dette, men magefølelsen seier meg bestemt at svaret er nei.

Dersom du kan kompisbytte skuleplassar så vil det åpne for muligheita til å kjøpe og selge studieplassar, (dersom du f.eks har ein venn med gode karakterar som har tenkt å jobbe eit år så kan denne vennen søke og få skuleplass p.g.a. gode karakterar du kjøper denne studieplassen for nokre tusenlappar og starter fyrste skuledag på det nye studiet sjølv om du f.eks har elendige karakterar).

Men, det du kan gjere er å søke om restplass, både du og vennen din vil då vite at det er minst ein elev på skolen som ikkje kjem til å møte opp. Men det er fortsatt ingen garanti for at du får plassen til vennen din (eller omvendt) og du kan ende opp utan skuleplass om du sattsar alt på å finne ein restplass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...