Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Programfag VG3 Påbygg

Anbefalte innlegg

Heya!

Går nå på VG3 Påbygg og skal velge programfag men jeg vet ikke helt hva jeg skal velge så jeg vil spør noen andre her om noen erfaringer.

De jeg kan velge mellom er:

Sosialkunnskap

Rettslære

Kultur og Kommunikasjon

Leste hva de forskjellige tinga handla om men kan noen komme med eksempler på hvordan en skole time kan være eller prosjekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare hatt rettslære, og kan si at dette er et fag som ikke passer til deg om du ikke liker tørt stoff.

For å gjøre det bra i faget bør du kunne skrive og argumentere godt og henvise til lover og paragrafer, men er mye praktisk kunnskap man lærer seg.

Læreren vår i rettslære underviste som regel kun om lovene og paragrafene og tok eksempler. Var lite teori om rettsystemet, kriminologi o.l og veldig praktisk rettet, men dette varierer sikkert fra lærer til lærer.

Vi hadde ofte muntlige presentasjoner om forskjellige rettslige emner og lengre stiler hvor vi skulle henvise til paragrafer og lover og argumentere.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål innimellom her; Får man velge programfag til VG3 påbygg? Trodde det bare var de "vanlige" fagene.

På VG3 påbygg har man norsk, matte, historie, natur, gym og ett programfag, men om du får velge programfag kan vel variere fra skole til skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...