Gå til innhold

Hvilket 9800pro kort


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha med 128 eller 256Mb ram? Jeg tror det er svært liten forskjell på kortene med 128Mb. Selv har jeg Hercules, og er såre fornøyd. Kortet er svært stilig, med kjøling på minnebrikker i tillegg til vifta på gpu. Jeg tror imidlertid ikke denne ekstra kjølingen på minnebrikkene gjør særlig fra eller til, så hvis pris er avgjørende er vel Sapphire et fornuftig valg. I de forskjellige testene jeg har kommet over på nettet hvor kort fra de forskjellige produsentene har blitt sammenliknet, har det ikke vært rare forskjellen fra kort til kort. Det er imidlertid et kort fra Powercolour (tror det skrives slik) som har fått mye rosende omtale, men jeg har ikke sett noen norske webshopper som fører dette.

Lenke til kommentar
hadde jeg vært deg ville jeg heller ventet litt på Geforce FX 5900 U, dette kommer vel om ca en måned. og ER det råeste på markedet, det kan ingen si imot.

 

Radeon 9800 pro er bedre på bildekvalitet og billigere(?) + at du slipper å vente lenmge på at den skal komme for jeg tviler sterkt på at kortet kommer den datoen det står den skal komme.Du må nok plusse på noen uker til minst.

 

Men jeg ville valgt det billigste kortet f.eks saphire for de fleste kortene er dønn lik, men hercules er litt finere ¨se på ja, men har du ikke vindu eller vil spare noen hundrelapper ville jeg sett på de andre modellene....bruk prisguiden.

Lenke til kommentar

bildekvalitet ditt, bildekvalitet datt. eneste dere radeon fans har å stille opp med. jeg har en LITEN følelse at denne "store" forskjellen på bildekvaliteten er ganske liten, og du hadde helt sikkert ikke sett forskjell slabbedasken. så bare ro ned.

Lenke til kommentar

Hei Snekker`n

Har jeg vært deg så har jeg lest litt i dette forumet for å se etter hvilken kort fabrikat som har mest/minst tekniske problemer.

Da vil du kanskje finne ut at Hercules vil være det beste valget selv om prisen er noe høyere en de andre. Hercules har påkostet sin kort med bedre kjøling og det er vel her problemene ligger til de andre kortprodusentene.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Vel, bedre kjøling hjelper lite når Sapphire kortene overklokker bedre.

 

Sitat fra www.vr-zone.com:

 

With our card running at 472/370, we were able to increase our score 792 3dmarks all the way up to 6175! A very very impressive overclock, especially when coupled with the fact that we were using stock cooling and there were no ramsinks on the card.

 

Using the Hercules 3DProphet Radeon 9800 Pro stock copper cooler, i am able to push the core clock from 380Mhz to 460Mhz and memory clock from 680Mhz to 730Mhz........At 460/730Mhz, i have successfully ran 3DMark2003 benchmark without any visual artifacts and obtain a high score of 6154 3dmarks on stock cooling.

 

Hvis overklokking var argumentet for at du skal gå for et Hercules kort, synes jeg det blir litt tynt, et bedre argument er at det har bedre bundle og ser bedre ut.

 

Men samma det, det er snakk om at Sapphire kortet klokkes 12mhz mer på kjerne og 5mhz mer på minne (rart med tanke på at hercules kortet har ramsinks) enn Hercules kortet, så det er egentlig ikke verd å nevne en gang, men jeg bare måtte :D

 

Ellers, gratulerer med et kjempekort, håper du blir fornøyd :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke pusha mitt Sapphire 9800 Pro kort høyere enn 450/740, men

det var ikke tegn til artifacts her. Og jeg valgte Sapphire kortet istedenfor

Hercules kortet fordi jeg ville ha Return to Castle Wolfenstein og Soldier

of Fortune II. Dessuten hadde jeg noen ekstra kjøleribber som jeg har

festa på ram-brikkene (de ble j***** varme når jeg pusha dem hardt).

 

Og for dere som tror at FX 5900 Ultra er så rått,

hvorfor blir det da slått av 9800 Pro på visse tester?

Og ATi sin AA er fortsatt overlegen Nvidia sin... :)

Lenke til kommentar
hadde jeg vært deg ville jeg heller ventet litt på Geforce FX 5900 U, dette kommer vel om ca en måned. og ER det råeste på markedet, det kan ingen si imot.

 

Radeon 9800 pro er bedre på bildekvalitet og billigere(?) + at du slipper å vente lenmge på at den skal komme for jeg tviler sterkt på at kortet kommer den datoen det står den skal komme.Du må nok plusse på noen uker til minst.

 

Men jeg ville valgt det billigste kortet f.eks saphire for de fleste kortene er dønn lik, men hercules er litt finere ¨se på ja, men har du ikke vindu eller vil spare noen hundrelapper ville jeg sett på de andre modellene....bruk prisguiden.

 

Du må heller ikke glemme at noen folk greide å kjøre Dawn demoen 70% raskere pa ati kortene... Skal se om jeg finner noen linker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...