oyvindhauge Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Etter å ha lagret en kopi av alle CDene og DVDene mine på en mediaserver har turen kommet til Blu-Rays. Det er jo så sinnsykt mye enklere å ha alt på en maskin. Er det noen som har tips til programvare og fremgangsmåte for enkel lagring av Blu-Rays? Krav: - Jeg bruker XBMC og ønsker å spille av filmene gjennom XBMC ved å trykke play (dvs ikke mounte noen image eller starte andre programmer). - Jeg vil ikke ha noe kvalitetstap i forhold til lyd og bilde. At filmmene tar feks +/-20 GB går greit. - Jeg trenger ikke lagre hele imaget inkludert trailers, extra features osv. Dette kan gjerne fjernes slik at det bare er filmen som ligger igjen på disken. - Tekst er ikke nødvendig, men et pluss (hvis jeg får besøk). Mulig dette kan ordnes via andre programmer i ettertid type Media Companio? - Det hadde vært greit om det kunne gjøres i ett program (ikke fire fem forskjellige som en del guides på nettet viser) Om mulig vil jeg helst benytte meg av open source og gjerne kjøre rippingen (og transcodingen) på Linux. Det innebærer at jeg helst ønsker å bruke noe annet enn feks AnyDVD. På forhånd takk for hjelpen! I henhold til eksisterende åndsverkslov har jeg forstått det slik at det er lov til å ta sikkerhetskopi av egne DVD- og Blu-Ray-filmer. Jeg antar også at det er lov til å diskutere dette på diskusjon.no. Hvis moderator mener slike tråder bryter med reglene for forumet ber jeg dem om å si i fra. Håper også tråden er plassert i riktig forumkategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå