Gå til innhold

Satser stort på mobilspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm jeg hadde egentlig bare gitt opp håpet fullstendig for Microsoft etter at Gates slutta. Men å satse på spill kan faktisk være en enorm markedsfordel for Microsoft, med tanke på den suksessen som de har med XBOX. Dersom de får til en SMERTEFRI og BRUKERVENNLIG måte å la WM7-mobiler samarbeide med W7 og XBOX på, så bør de kunne bygge seg opp igjen. Verken Apple eller Google har denne plattformen å bygge på (både OS og konsoll). Merk at Smertefritt og brukervennlig er ikke det første jeg tenker på når jeg hører "Microsoft". Vi får sjå :)

Lenke til kommentar

Men mobil? Hvorfor ikke satse på en ekte spillkonsoll i stedet? Jo flere ting de presser inn i den, jo dårligere blir den.

For mobilen har man alltid med seg og spillmarkedet på mobil er i enorm vekst. Og hvordan blir mobilen min dårligere hvis jeg installerer spill på den?

Lenke til kommentar

Man kan da fint ha med seg en DS hvor som helst også? Det er jo hele poenget med en håndhold konsoll?

Mobilen blir ikke dårligere av selve spillene, men av alle funksjonene de dytter inn i den. Når mobilene blir mindre og mindre, men samtidig får flere og flere funksjoner sier det seg selv at noe må gi plass. Telefonene i dag er mange mil foran de første "hjemme-mobilene" som ikke engang hadde fargeskjerm om vi teller antall funksjonalitet, men selve kvaliteten på telefonen er ikke bedre. I mange tilfeller er det tvert imot. De gamle tålte en god del og varte veldig lenge, men de nyere mobilene tåler knapt å bli tatt ut av esken.

Lenke til kommentar

Man kan men man gjør det ikke. Derfor satser folk på den "konsollen" som folk alltid har med seg. Hvor mange fler er det ikke som eier en mobiltelefon i forhold til en DS eller PSP?

Og mobilene har faktisk blitt større og større de siste årene.. (Bare for å være vanskelig ;) )

Endret av phax
Lenke til kommentar

Mobiler har gått mer og mer over til å bli spillkonsoller, så hvorfor ikke satse på de ekte konsollene i stedet? Jeg hr til dags dato aldri spilt et eneste mobilspill som faktisk var spillbart.

Hva har det å si hvor mange som eier en spillkonsoll i forhold til en DS eller PSP? (de er for øvrig likeverdie konsoller med xboks, PS3 og PC.) Jeg har både DS Lite, PSP Slim xbox360 og mer enn bra nok PC, men om noen kommer med en bedre konsoll vurderer jeg den også. Men mobiler er ikke spillkonsoller. Det er en ting du kan sende tekstmeldinger med og prate med folk med. Du vet, disse "vennene" folk snakker om? Du har vel sånne? :p (hvis ikke: nei, du får ikke kjøpt dem på Rema.) :p

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...