Gå til innhold

Må få litt futt ut av mitt Gainward Geforce 3 ti/500 kort!


AshtraY

Anbefalte innlegg

som topicen sa, eg vil ha meir futt ut av 3dkorte mitt :smile:

 

Gainward Geforce 3 ti/500 power pack

 

Men her er problema:

 

1. Har kun ei kabinett vifte. resten er vanlig kjøling som følger cpuen osv.

 

2. Har aldri drevet med overklokking før, og trenger enkle step by step walkthroughs.

 

(Sjå signatur om det hjelp)

 

Ok. Behandl meg som eg ikkje kan dette og ikkje snakk mykje forkortelsar og ord og fjams eg ikkje fårstår :D ( Men ER ikkje SÅ newbie :oops: )

 

 

Kvifor eg gidd å overklokke: Fordi eg vil ha ei lita gratis oppgradering. Og ja eg har bestillt meir ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1.At du bare har en kabinettvifte gjør ingenting.Jeg har også en kabinettvifte (se system i sigg)

2.Last ned et program som lar deg endre klokkefrekvensen på core og memory,hvis du ikke har et fra før av.Anbefaler Powerstrip,det funker helt fint for meg.

3.Øk core med 5 mhz av gangen,helt til du får artifacts.Det kommer i form av feil av grafikken.Da klokker du ned igjen til forrige hastighet som var stabil.

4.Så øker du minne.Minne kan ofte økes for mye uten artifacts.Henger pc`en seg i spill,og du ikke får artifacts kan det være minne som har for høy klokkefrekvens.F.eks kunne jeg kjøre mitt Ti4200 kort på 620Mhz på minnet,men er ikke stabilt på mer enn 580Mhz.

 

Ta benchmark før og etter overklokkingen,så kan du se hvor mye forskjellen ble.

Lykke til!

 

EDIT:Skriveleif

Lenke til kommentar
Er som regl omvendt Joddze. Artifact når du klokker minne, henger seg når du klokker core. Slik er det hvertfall hos meg.

Var litt trøtt når jeg skrev det (01.00).Du har sikkert rett når jeg tenker meg om.

 

Powerstrip er veldig enkelt å bruke.

1.Instaler Powerstrip.

2.Høyreklikk på ikonet nede på oppgavelinjen (eller hva det nå heter)

3.Gå inn på "Performance profiles"

4.Velg "Configure"

5.Bare dra de to knappene opp og ned for endre klokkefrekvensen.En for core og en for memory.Hvis du vil ha innstillingene tilbake til standard,bare velg "Performance deafaults".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...