Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Halsbrann" i magen.

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg plages mye med halsbrann i magen. Er dette en annen type "halsbrann" eller er det helt vanlig halsbrann? Har ikke mye halsbrann i halsen.

Når jeg får denne såkalte "halsbrannen" svetter jeg en del rund øynene og jeg får ofte tungt for å puste. Jeg har astma men merker den nesten ikke uten "halsbrannen" ..

Noen som har hatt det samme / vet noe om det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du testet å drikke eks. biola, yoghurt, activia osv for å se om det balanserer ting litt i magen ?

Har drokke Biola hver dag i nesten en måned og det har ikke blitt noe spesielt bedre. Prøver å spise så lite sur mat som mulig og drikker ikke mye brus og andre drikker med kullsyre.

Lenke til kommentar

Dette bør du ta opp med lege.

Det kan være så enkelt at du har mye magesyre og at du får syredempende. Det kan også være at du har for lite, eller at det er noe annet.

Hva skjer om du spiser mye kjøtt. Blir det bedre da ?

Du kan f.eks prøve å kobinere bare kjøtt med broccoli og/eller selleri uten noe annet til og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

prøvd å drikke vanlig melk? Det hjelper.

Jeg sliter selv med mye halsbrann. Var inne på gastroskopi etter å ha snakket med legen min og de fant ut at jeg har betennelse i lukkemuskelen min til magen. Derfor må jeg ta Somac tabeletter hver morgen så lenge som nødvendig.

Jeg syntes du bør snakke med legen din om det og evt. prøve å Somac. Må vel egentlig ha det på resept men har fått kjøpt uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...