Gjest medlem7055 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Kjære forumbrukere! Jeg er på vei til å bygge ny datamaskin. Siden jeg bruker mye av tiden ved datamaskinen til å se film er det viktig at den er så stille som mulig. Siden kabinettet er den delen av datamaskinen jeg regner med å beholde lengst før den skal byttes ut, ønsker jeg å starte innkjøpet med et kabinett som har god støyisolering. Jeg har hittil sett på Fractal Design Define R2 (og R3) etter å ha lest testen på hw.no, men dette kabinettet finnes dessverre ikke på lager hos noen av nettbutikkene jeg har undersøkt. Etter å ha sendt epost til en av nettbutikkene ble jeg opplyst om at jeg måtte påregne opptil 2mnd. ventetid - mao. altfor lenge. Så derfor spør jeg dere: Hvilke tilgjengelige, stillegående kabinetter har dere erfaringer med, og hvilke vil dere anbefale? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Alle kabinett jeg har hatt er musestille når jeg pakker de opp. Det er hardwaren inni som bråker. Du må fortelle oss hvilken hardware du skal ha først. Lenke til kommentar
Gjest medlem7055 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Alle kabinett jeg har hatt er musestille når jeg pakker de opp. Det er hardwaren inni som bråker. Du må fortelle oss hvilken hardware du skal ha først. Takk for svar! Så langt har jeg bestilt følgende deler: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 - Hovedkort - AT Prosessor - 1 x AMD Phenom II X6 1055T Corsair XMS3 - Minne - 6 GB : 3 x 2 GB Trolig blir det også kjøpt en WD Caviar Black 1TB, og en billig strømforsyning. På sikt planlegger jeg å montere en noe mer stillegående kjøler på prosessoren enn den som følger med (dersom den viser seg å bråke noe veldig), men siden jeg ikke planlegger å oppgradere kabinettet med det første ønsker jeg å kjøpe et som absorberer mest mulig støy allerede fra starten av. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Deg vil da bli Gpu og kjølevalg av denne som står for støyen. Deretter Psu , dvs ikke gå for en "billig" Kjøp en med 120mm vifte i og ikke 80. Kjøp en som kjører på 50% load når din pc trekker maks, db-kurven på psu skyter opp fra 70+% load. Endret 17. august 2010 av War Lenke til kommentar
Gjest medlem7055 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Deg vil da bli Gpu og kjølevalg av denne som står for støyen. Deretter Psu , dvs ikke gå for en "billig" Kjøp en med 120mm vifte i og ikke 80. Kjøp en som kjører på 50% load når din pc trekker maks, db-kurven på psu skyter opp fra 70+% load. Interessant. Siden jeg er litt uvant med PC-bygging må jeg bare spørre: Hvor mange watt bør jeg beregne på et slikt oppsett som jeg her legger opp til? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Kommer an på skjermkort. Hvilket og skal du noen gang ha 2stk eller klokke osv. 550W-850W er vanlig. Lenke til kommentar
Gjest medlem7055 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Kommer an på skjermkort. Hvilket og skal du noen gang ha 2stk eller klokke osv. 550W-850W er vanlig. Ok. Det blir nok ikke 2 skjermkort med det første. Jeg har funnet denne strømforsyningen som sikkert vil holde til å begynne med. Hvis ikke får jeg heller kjøpe en ny senere Takk for hjelpen! Endret 17. august 2010 av medlem7055 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå