Gå til innhold

windows 7 i domene nettverks problemer

Adam_Li

Anbefalte innlegg

Har oppgradert noen pc'er til windows 7 som alle er medlem av domenet (windows server 2003), men vi logger på med lokal bruker på maskinene.

Hver morgen ved restart så må jeg deaktivere og aktivere nettverkskortet på hver maskin for å komme på nett.

Noen andre som har erfaringer med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppgradert noen pc'er til windows 7 som alle er medlem av domenet (windows server 2003), men vi logger på med lokal bruker på maskinene.

Hver morgen ved restart så må jeg deaktivere og aktivere nettverkskortet på hver maskin for å komme på nett.

nettverkskort har en del felles med vekkeklokker, noen av dem har en snooze funksjon. og nettverkskorta klarer ikke altid å våkne helt opp etter sovingen.

prøv å se etter no "sleep after bla bla" i device manager.

dog, hører rykter om flere som har trøbbel med w7 og 2003 server domene. noen må melde pc'en inn/ut av domenet for å komme igang igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Oppgradert fra XP eller Vista?

Kan bare annbefale å lage en rein installasjon...

Lenke til kommentar

Oppgradert fra XP eller Vista?

Kan bare annbefale å lage en rein installasjon...

Selvfølgelig har jeg gjort en ren innstallasjon. Det er jo ikke det som er problemet her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Selvfølgelig har jeg gjort en ren innstallasjon. Det er jo ikke det som er problemet her.

Det kunne vært problemet om det ikke hadde vært rein installasjon.

Har du lagt inn intel matrix storage driver? Om det er intel chipset på maskinen, så har jeg opplevd at noen maskiner må denne driveren innstalert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...