Kelben Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei!! Jeg har trådløs ruter fra Telenor. Den stasjonære PC'n har WIN 7 Home Premium, og det samme har Laptop. Forskjellen er at den stasjonære er kablet i ruteren, mens laptop kommuniserer trådløst. Jeg har prøvd med kabel også mellom laptop og ruter, men med samme feil. Jeg har opprettet HJEMMEGRUPPE på den stasjonære PC. Da jeg går inn i kontrollpanel/Nettverk/Hjemmegruppe på laptop finner den hjemmegruppen, og knappen "BLI MED" kommer opp. Jeg trykker på den, og får beskjed om å angi passordet for hjemmenettverket. Passordet har jeg gjort om på den stasjonære PC'n, slik at jeg lettere skal huske det. Legger inn dette passordet, og en progresjonsbar kommer opp. Mer skjer igrunn ikke, enn at den står slik lenge, og en feilmelding kommer opp: Det har skjedd en feil med hjemmegruppen eller noe i den duren. Ringte Microsoft, og de har jo ikke peiling på noe som helst, så da prøver jeg her. Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan prøve?? Jeg skjønner ikke noe, da begge maskinene har nylig installert WIN 7, de er fullt oppdaterte, og har ikke noe virus program som sperrer. Kun Windows Firewall. På forhånd tusen takk for hjelpen! Følgende link har jeg sjekket ut uten hell: http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows7/Why-cant-I-access-my-homegroup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå