Corn Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Har et enkelt problem her, som det sikkert finnes et enkelt svar på (tror jeg) Jeg har en fin for-loop, og i den så vil jeg gjerne at det skal lages en variabel hver gang den looper. Altså i første loopen så skal denne linjen kjøres: $varibel1 = "mitt_flotte_tall" Andre gangen så skal denne komme: $varibel2 = "mitt_flotte_tall" For-loopen bruker blant annet($x=0; $x++) så det beste hadde vært: $variabel$x Hvis dere skjønner? Altså en variabel som denne: $varibelPLUSS_VERDIEN_AV_X_PÅ_SLUTTEN Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Du kan gjøre det slik: ${'variabel' . $x} = "mitt_flotte_tall"; Lenke til kommentar
me Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 nei uff, bruk heller arrays. http://no2.php.net/types.array for($x=0; .. ; $x++){ $variabel[$x] = "mitt_flotte_tall" } det er det arrays er til for! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Hjertelig takk, glemte helt arrays jeg :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå