Gå til innhold

Bør vi ta økonomiske hensyn ift. innvandring?

Anbefalte innlegg

Det er enorme kostnader knyttet til asylsøking og innvandring.

Jeg vil peke på følgende faktorer:

-lønnskostnader til uendelig mange ansatte i statlig byråkrati for å behandle disse sakene

-ENORME UTGIFTER TIL ASYL-ADVOKATER BETALES AV STATEN

-helseutgifter, asylsøkere har ofte psykiske og fysiske plager som må behandles

-husvære

-kostnader til "å holde styr på de", dvs politiet må bruke store ressurser som kunne vært brukt på å trygge andre deler av samfunnet

-enorme kostnader ved å drive asylmottak betales av staten

-lav samfunnsdeltakelse, mange folkegrupper som kommer hit jobber rett og slett ikke

dette fører til:

-stor grad av trygdeutbetalinger, hvor mye koster dette? hvem vet?

-når en kommer, kan man søke familiegjenforening, og da igjen blir det enda større kostnader

-økte samfunnskostnader i form av skade på materiell/befolkning som blir utsatt for kriminell handling, være seg ran eller voldtekt, som igjen medfører kostnad i ressurser hos politi og helsevesen

(Enhver kriminell handling som politi og helsevesen må behandle medfører selvfølgelig en økning i BNP. Dette er ikke det samme som at dette er lønnsomt for nasjonen, uansett hva SV måtte mene!)

Spørsmålet blir da:

Har vi råd til dette her?

Vi har ikke råd til skolebøker til de minste (ref. sak i dagbladet/VG), gamlinger må bruke bleiene to ganger - først vanlig og så på vranga, det blir ikke sjøkabler i Hardanger for det blir aaalt for dyrt, men 30 milliarder årlig til asylsøkere det er helt greit. Det kan vi jo ikke si noe på, for det er jo rasisme.

http://www.udi.no/upload/Pub/Aasrapport/2007/TallogFakta2007.pdf

Endret av Ideal
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode poenger!

Det vi bør gjøre er å åpne grensene for alle som vil komme hit og jobbe. Dette vil ikke koste noe som helst.

Når det gjelder asylsøkere, foreslo Venstre-politiker Rita Sletner å innkvartere flyktninger hjemme hos folk flest. Vi kan ha vertsfamilier for asylsøkere. Det ville være veldig god integrering, hvor asylsøkerne må forholde seg til norsk kultur. Jeg synes dette er et godt forslag.

Enhver kriminell handling som politi og helsevesen må behandle medfører selvfølgelig en økning i BNP. Dette er ikke det samme som at dette er lønnsomt for nasjonen, uansett hva SV måtte mene!

VELDIG godt poeng! Når byråkratiet øker, øker BNP, men dette er altså ikke det samme som at verdiskapningen øker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder asylsøkere, foreslo Venstre-politiker Rita Sletner å innkvartere flyktninger hjemme hos folk flest. Vi kan ha vertsfamilier for asylsøkere. Det ville være veldig god integrering, hvor asylsøkerne må forholde seg til norsk kultur. Jeg synes dette er et godt forslag.

Den mest tåpelige ideen jeg har hørt om. Hvis det er frivilig vil de ikke få i nærheten av nok vertsfamilier. Til og med utvekslingselever er ikke alltid uproblematisk, hvordan tror de det vil gå med asylsøkere som ikke kan bli kastet ut.

Altså det må vare tvang. Jeg ønsker ihvertfall ikke å ha en uøensket asylsøker vandre hjemme hos meg, spesielt hvis han er hapløs, skitner til huset, spiser opp maten og stjeler penger. I tilegg kommer det til a skape et fantastisk inntrykk av asyløokere. Sa nok et elendig venstreforslag.

BTW: Når jeg tenker meg om så er en frivilig ordning ikke så dumt. Da kan alle de som snakker varmt om asylinnvandring vis hvor humane de er ved å ta imot asylsøkere inn i hjemmene sine, eller hvor hyklerske de er. :D

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...