karebo Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Maskin: 3 år gammel stasjonær med Win 7 Home Premium, American Trend BIOS. Etter installasjon av Targus USB Bluetooth 2.1 adapter skjedde følgende: 1. Interferens med BIOS, dato ble satt helt vilkårlig, f. eks 1. jan 2001 når maskinen ble slått på 2. Etter en stund slo maskinen seg av og frøs fast i BIOS bildet. 3. Nedlasting og installasjon av Windows oppgraderinger og drivere (f.eks. driver til grafikkortet) ble umulig 4. Rekkevidden av blåtann var elendig, kun 2 - 3 m, skulle være 100 m. På min 5 år gamle XP maskin virker den imidlertid perfekt. Nå har jeg avinstallert blåtannprogramvaren på Win 7 maskinen og den fungere OK. BIOS bildet som skal vise under oppstart er imidlertid borte. Spørsmål: 1. Hva skal jeg gjøre for å få tilbake BIOS bildet? Jeg går ut fra at BIOS fortsatt er intakt og feilfritt ellers ville vel ikke maskinen fungere? 2. Forslag til blåtann som fungerer bra med Win 7 og American Trend BIOS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå