Gjest usikker Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 dere kjenner meg best som usikker gutt fra traaden der jeg spor om hvordan aa faa venner paa ny skole. naa har det det seg slik at det ikke gikk saa bra likevel, jeg foler at jeg alltid maa ta kontakt ,ed alle og ingen kommer til meg frivillig. jeg ender opp i noen kranglende situasjoner utifra mye, men mest sport. jeg foler at alle er stort sett snille, men av grunn av at det virker som de synes synd paa meg. jeg skulle jo bli den kule alle ser opp til men det ble omvendt og jeg foler meg paa en maate skuffet av meg selv. naa lover jeg aa ta og bruke alle gode raad... Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Eneste rådet jeg har på lager er å bare ikke bry seg. Spørs hvor mye det hjelper deg dog. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Beste rådet er slapp av og vær deg selv, du kan ikke forvente å komme inn i en ny sosial sammenheng og forvente å være kongen med en gang. Ta deg god tid prøv å finne noen som du har like interreser med og ta det der ifra. vet at det er kjipt å begynne på nytt, har selv flyttet rundt mye ... Lenke til kommentar
Vargan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ikke prøv så hardt. Jobb med deg selv, og hva du synes om deg selv og ikke så mye om hva alle andre synes. Hvis du liker deg, vil de det også. Husk: Lykke må komme fra insiden, og ut. Ikke fra utsiden, og inn. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Problemet er at jeg er stygg. Og i morgen er første skoledag, jeg kjenner folka. Men selvtilliten er ikke på topp. Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Problemet ligger jo der. Hvis du fortsetter å tenkte sånn, så kommer du aldri noen vei. Du må ordne deg selv først. Ikke tenk sånne tanker om deg selv. Ikke rart du sier selvtilliten ikke er på topp. Hvis du ikke har noen venner, så hopp i det. Hva har du å miste da...? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Men jeg er stygg. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Men jeg er stygg. du må bli mer positiv. Nytter ikke å bare si "nei, jeg for stygg" hele tiden Lenke til kommentar
Slasken92 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 At man er stygg kan jo faktisk være en årsak til at noen idioter stenger deg ute.. Men selfølgelig, man må ikke gå rundt å tenke det hele tiden. Da kommer man ingen vei. Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei du. Jeg har flyttet rundt en del selv, blant annet fra Oslo til Bergen slik at jeg har kanskje funnet meg i samme posisjon som du er i nå. Kan umulig si at jeg er noen som helst ekspert eller noe, men jeg kan kanskje gi deg noen råd. Det er viktig at du finner venner du kan trives sammen med, og som du ikke bare er med for at du 'må' være med noen. Se om du finner folk som har samme interesser for deg, som dere kan prate sammen om / gjøre på sammen i fritiden, eller eventuelt også på skolen. For meg ble dette hovedsakelig kampsport, trening og prat om fotball. Neste blir oppførselen din. Det er svært viktig at du er deg selv rundt andre folk. Hvis du gir utrykk for at du er noe annet enn det du egentlig er vil du før eller siden bli 'avslørt' og folk vil gjerne mislike deg fordi at du rett og slett er 'falsk' og er en annerledes person rundt forskjellige typer / grupper mennesker. Til slutt må vi få deg i kontakt med folk og starte opp noe. Etter at du har funnet den interessegruppen og de folkene som du 'hører' sammen med må du aktivisere deg. For eksempel om du liker trening, spør folk om hva de skal seinere, om de har lyst å være med en tur å trene, eller være med å ta seg ett par pils med deg for å bli bedre kjent. Men det finnes jo andre interesser også. Til slutt. Om du skulle ha interesser som utelukkende dreier seg om at du er glad i ting som har med pc, PS, data generelt, teknologi, eller andre typiske nerdeting, så må du ikke fortvile. Det finnes helt garantert andre i miljøet der du befinner deg som er interessert i det samme, og 'reglene' går mye ut på det samme. Spør hva de skal i helgen, og om de eventuelt er med på lan eller noe. Hvis du er i denne kategorien anbefaler jeg deg allikevel å prøve å gjøre andre ting også, da dette kan spare deg for en del ubehag seinere, da for eksempel med å sjekke damer. Sier ikke at du skal kutte det ut, men bare prøv å gjøre deg selv litt mer interessant. Håper dette hjelper deg litt, og lykke til videre! Lenke til kommentar
Gjest oeter Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg lover dere, om du er stygg har stort sett ikke en dritt å si! Før var selvtilliten min på bånd.. hadde aldri rørt en jente og var en skikkelig nørd.. trikset ligger i å ta vare på seg selv.. se decent ut.. begynn å tren ! gjør deg selv interesant! skal jeg være helt ærlig, er jeg langt i fra pen! men det er ikke noe jeg går rundt å sier til folk! aldri si noe stygt om deg selv! ha selvtillit, vær avslappet, bry deg om folk og bare chill'n! Det at jeg ikke er en av de kjekkeste gutta, har aldri hindra meg i å henge med de kule gutta, eller de peneste jentene! personlighet har mye å si! Holdning er viktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå