Ingen Skrevet 21. juni 2003 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2003 Skal kanskje ha en bærbar pc i nærmeste framtid. Det har seg nemlig slik at morsan har lyst på en slik, og hvem sier vel nei takk da om mulighetene er gode for å låne denne i ny og ne så den ikke støver ned? :wink: Første spørsmål blir da hvordan markedet ser ut framover? Når kommer eventuelt de nye Mobile Athlon-prosessorene på maskiner uten jalla-grafikk, og billigere Pentium M? Er det lurt å vente, for eksempel til etter ferien? Andre spørsmål blir da hvilke(n) bærbar(e) som anbefales. Vil helst unngå desktop-prosessorer med tanke på varme og støy. Ytelseskravene er heller moderate i utgangspunktet, bare det "går an å gå på internett" med den. Men siden jeg som sagt også vil bruke den av og til (spontan-LAN for eksempel), vil det være en stor fordel om den takler spill som AoM, M:TW osv. Batteritid blir middels viktig, spillingen blir nok mest gående på adapter men mor reiser en del og vil trolig sette pris på å kunne skrive o.l. flere timer i strekk uten å lade. Den bør helst ikke koste særlig mer enn 12000 kroner, kan vel saktens forhandle fram noen hundre ekstra, men om det skal bli noe mer trenger jeg kanskje noen gode argumenter. Har undersøkt litt selv og funnet ut at Toshiba Satellite 2410-304 tilfredsstiller kravene noenlunde bra. Trenger ikke kraftigere prosessor i en bærbar. Harddisk og minne er kanskje ikke store greiene, men det er ikke for lite heller. Grafikkløsningen er vel litt dårligere enn 440go, som igjen er litt bedre enn Mobility Radeon 7500. Skjønner at dette ikke blir noe spillmonster men venter ikke det heller av en bærbar til den prisen. Skjermen er vel grei nok, skjønner ikke vitsen med å ha større oppløsning på så små skjermer uansett? Men jaja, er åpen for alle råd og innspill. Lenke til kommentar
Ingen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Daue greier, men prøver igjen. Har funnet to nye alternativ, Fujitsu Siemens Amilo D8820 og TOSHIBA SAT2450201 FS-en har jeg lest litt om her, og er et godt tilbud en kort stund til. Bedre ytelse på spill, men mer støy og varme, og alt for stor skjermoppløsning. Den andre Toshibaen er dessverre bare tilgjengelig på Elkjøp, og er dårligere på spilling, men Toshiba lager visst bedre desktoperstattere når det gjelder støy/varme ifølge test på dinside.no. Tror FS-en er det beste kjøpet, men man kan da umulig spille noe på den oppløsningen? På vanlige lcd-skjermer blir jo bildekvalitetenmye dårligere på lavere oppløsning, hvor stort er det problemet på bærbare pcer? Jeg vil nemlig helst spille i fullscreen Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Kan vel sette sammen en på www.dell.no da får du god ytelse til god pris..! Også kan du velge endel av det du vil ha på pcen selv. Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 13. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2003 På den annen side det gjør det alltid. Skal du ha bærbar anbefaler jeg deg å se på din side(www.dinside.no) som sammenligner pc-er i forskjelige prisklasser. Den amilion din var den som de mente var beste kjøp i lavpris-segmentet. Selv så gikk jeg for green 732. Du kan også se på www.barbara.no som er en søsterside til hardware og se hva de mener. Husk å sjekke litt rundt etter priser jeg sparte ihvertfall et par lapper på å kjøpe min hos pc-max istedenfor mpx(som også er en meget prisvennlig butikk etter min mening). Så først sjekk hvilkenhvilke pc-er du vil ha deretter sjekk prisen hos den enkelte butikk du finner en god liste over nettbutikker her hos hardware. Ps: HVIS din lokale elkjøpexpert etc har gode tilbud så kan du sammenligne den maskinens spesifikasjoner opp mot andre maskiner på nettet. Lykke til med søken etter drømme pc-en. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 13. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2003 Daue greier, men prøver igjen. Har funnet to nye alternativ, Fujitsu Siemens Amilo D8820 og TOSHIBA SAT2450201 Jeg har testet begge disse PC'ene og jeg fikk 3987 på 3dmark 2001 på Toshiba og 6988 på Amilo. Men Amiloen er en grusom støybombe. Toshibaen høres ikke i forhold. Tror begge produsentene har 3 års garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå