Shaddrak Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Noen som har fått med seg at Mad Catz har utviklet en ny generasjon med datamus? Det er ulikt noe annet! Jeg kom over den idag mens jeg lette etter en mus til den nye pc'en min. Det var kjærlighet ved første blikk.. designet er helt rått, å ikke minst er den dødelig behaglig! Man kan modifisere alt ved denne musen for at den skal passe enhver gamer! Cyborg R.A.T 9 - Wireless Cyborg R.A.T 7 - USB Powered Cyborg R.A.T 5 - USB Powered Cyborg R.A.T 3 - USB Powered De har release date allerede 6 september. Så ikke ut som at noen hadde postet om denne før på HW, så jeg tok sjangsen! Enjoy Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 (endret) har dessverre ikke fått muligheten til det enda Om du prøver å referere til det jeg sa tidligere, at den er dødelig behagelig, så mener jeg at den ser ut som at den er/må være behagelig! Men har bestilt den! forventes å være i posten den 7 sep Endret 17. august 2010 av Kevin Fjeld Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ja, det var det med at den er dødelig behagelig. Den ser jo ut som ett monster, men på ett merkelig vis så virker den behagelig. Men nå er det en gang at slike mus og tastatur sjelden blir noen hit, mye pga. bevegelige deler som faller av om du mister det i gulvet og sånn. Men den ser gøy ut! Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Den ser ut som en robot Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Er det ikke nesten et halvt år siden denne ble annonsert? Det er i hvert fall lenge siden jeg så bilder av den første gang At det er ulikt noe annet? Tror ikke det. Den ligner egentlig ganske mye på storebroren, Saitek Cyborg, som jeg forøvrig har selv. Jeg håper du kommer med erfaringer rundt den, og ikke minst bilder, når du får den! Her står det mellom en av disse og Mionix Naos, når jeg skal ha ny mus. EDIT 1: Hvilke versjon var det du bestilte, Kevin Fjeld? EDIT 2: Hvor bestilte du fra? Endret 17. august 2010 av Meh. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg lurer på om dem har sport i å lage litt sære ting. Jeg kjøpte for mange herrens år en slik: http://www.actrading.com.cy/products/view/STK021165100091 Den er genial, men fremdeles utrolig stygg. Synd byggekvaliteten på enkelte av bryterne ikke helt holder mål. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 At det er ulikt noe annet? Tror ikke det. Den ligner egentlig ganske mye på storebroren, Saitek Cyborg, som jeg forøvrig har selv. Her står det mellom en av disse og Mionix Naos, når jeg skal ha ny mus. Hvordan er den Saitek Cyborg? Ser den koster 269,- på Dustin så jeg vurderer å kjøpe den. Jeg har vært på musejakt i 3-4 måneder nå og har fortløpende vært gjennom; 2xRazer Deathadder, Logitech MX518 og G500, Ace Edge 3200, Intellimouse 3.0. Deathadder var egentlig perfekt ergonomisk men var så dårlig kvalitet at jeg klemte i stykker begge to på bare uker. Jeg må ha en mus som bygger opp bra og som har perfekte tommelknapper! Skal bestille Razer Imperator, Saitek Cyborg og Microsoft Sidewinder X8 nå og om ikke noen av disse er bra heller må jeg prøve en slik RAT 7 tenker jeg. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg synes den er nokså god. Jeg likte den bedre i starten, men nå er jeg litt lei av den etter å ha brukt den i ca. 2,5 år e.l. Det er veldig kjekt å kunne justere størrelsen, som vist i videoen under http://www.youtube.com/watch?v=O3P1qAtjR48 Noen av vennene mine synes den er veldig rar å bruke, men det blir man fort vant til om man bare prøver. Ellers synes jeg det er litt synd at lillefingeren ikke har noen spesielt god støtte på undersiden. Det er totalt åtte knapper man kan trykke på ved hjelp av tommelen, og alle kan programmeres til litt forskjellig Det er tre forskjellige moduser som lar deg f.eks. ha forskjellig DPI og/eller andre funksjoner på de programmerbare tastene. Driveren er dessverre ikke den beste, så du burde nok starte installasjonen av driveren uten å ha plugget inn musa enda. Om du plugger inn musa først kan du endre opp med mange kjipe problemer, noe jeg selv gjorde mye i starten, både med musa og tastaturet. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hmmm, det der var en annen mus enn den det er bilde av på Dustin: http://www.dustinhome.no/pd_5010375549.aspx Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Ja, jeg har Saitek Cyborg, ikke Cyborg V3 1 Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 jeg bestilte fra Amazon.co.uk, men release date er jo ikke før 6 sep som tidligere nevnt. Jess, skal komme med bilder og erfaring når jeg mottar musa til BeFs: Man burde vel klare å ungå å miste musa i gulvet ;P Om du bruker musa normalt, og ikke nerdrager helt på den, så tror jeg den skal klare å ikke bli ødelagt med det første! den ser jo utrolig robust ut! Men, må jo selvsagt prøve den ut før jeg kan garantere det ;P Slike varer har vel som regel uansett opptil 1 års garanti? det står vel ett sted på hjemmesiden dems tenker jeg. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg klarer ikke å se hvor den ser robust ut . Uansett, om man bruker den normalt bør den vel ikke falle i gulvet, det har du vel rett i. Men om den går i stykker pga. at man mister den i gulvet, så kan man glemme garantien Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Synes denne musen ser kjempebra ut, og ikke minst ett kult utseende. Eneste er at jeg har hørt byggekvaliteten har vært dårlige på ting mad catz har produsert før. Det er et par reviewer av rat 7 på youtube. Denne nevner dårlig buildquality. "Plasticy and cheap". Har allikevel veldig lyst på den, men ligger til 1200kr på komplett.no. Og jeg pleier å ha muser i flere år, så da er jeg avhengig av god kvalitet. Usikker på om jeg skal forhåndbestille, noen tips? Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Synes denne musen ser kjempebra ut, og ikke minst ett kult utseende. Eneste er at jeg har hørt byggekvaliteten har vært dårlige på ting mad catz har produsert før. Det er et par reviewer av rat 7 på youtube. Denne nevner dårlig buildquality. "Plasticy and cheap". Har allikevel veldig lyst på den, men ligger til 1200kr på komplett.no. Og jeg pleier å ha muser i flere år, så da er jeg avhengig av god kvalitet. Usikker på om jeg skal forhåndbestille, noen tips? Kjøp fra amazon isåfall, om du ikke tar ekspresspost så tar det vel 1 ukes tid før du får den, men frakta er vel på 50 spenn, musa koster noe rundt 800 der, så du sparer en del! Rat 5 koster 55£, så er billigere hvis du bestiller fra www.amazon.co.uk Om du trenger HDMI kabler eller lignende, er det best å kjøpe derifra det også.. Jeg skulle ha en 15m lang HDMI kabel, kom på rundt 1200 kr på det billigste ( i norge ), nesten samtlige HDMI kabler fra Amazon kostet <- 20£ Generelt billig med kabler derfra. Så hvis du bestemmer deg for å kjøpe musa, og du trenger div ting, bestill derfra! Endret 26. august 2010 av Kevin Fjeld Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 ... Denne nevner dårlig buildquality. "Plasticy and cheap". Har allikevel veldig lyst på den, men ligger til 1200kr på komplett.no. Og jeg pleier å ha muser i flere år, så da er jeg avhengig av god kvalitet. Usikker på om jeg skal forhåndbestille, noen tips? Bestill på Datakjeden + Amentio, så får du den for 764,- (og kan hente den i butikk om du bor i nærheten av forretningene til Datakjeden). Hvordan kan den være "plasticky og cheap" med den voldsomme stålrammen? Hehe. Vel, man skal kanskje ikke ta alt for god fisk på nett av "reviews". Klarer ikke bestemme meg om jeg synes musa er stygg eller kul, men konseptet med å kunne justere og tilpasse tiltaler meg i stor grad. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Takker for svar Misantropen og Kevin. Jeg hadde akkurat bestillt fra komplett når jeg så innlegget. Men fikk kanselert og lagt inn ordre fra amentio isteden. Jeg søkte etter musen på denne siden også, men søkte med rat7 og ikke r.a.t7, så da fant jeg den ikke. Når det gjelder den reviewen så har jeg vært enig med det meste han har sagt på andre reviewer, men som du sier så ser jeg ikke helt hvordan den kan oppfattes sånn med metallramma i bunnen. Da er det bare å glede seg og håpe på det beste! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Takker for svar Misantropen og Kevin. Jeg hadde akkurat bestillt fra komplett når jeg så innlegget. Men fikk kanselert og lagt inn ordre fra amentio isteden. Jeg søkte etter musen på denne siden også, men søkte med rat7 og ikke r.a.t7, så da fant jeg den ikke. Ja, den var ikke så lett å finne nei. Men jeg har og lagt inn ordere hos Amentio/Datakjeden. Fikk akkurat orderebekreftelse, så da er det bare å vente på beskjed om at den kan hentes! Lenke til kommentar
dredg Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Kjøp fra amazon isåfall, om du ikke tar ekspresspost så tar det vel 1 ukes tid før du får den, men frakta er vel på 50 spenn, musa koster noe rundt 800 der, så du sparer en del! Rat 5 koster 55£, så er billigere hvis du bestiller fra www.amazon.co.uk Om du trenger HDMI kabler eller lignende, er det best å kjøpe derifra det også.. Jeg skulle ha en 15m lang HDMI kabel, kom på rundt 1200 kr på det billigste ( i norge ), nesten samtlige HDMI kabler fra Amazon kostet <- 20£ Generelt billig med kabler derfra. Så hvis du bestemmer deg for å kjøpe musa, og du trenger div ting, bestill derfra! Det er vel ikke helt korrekt? Her får man 15m HDMI til 199 kroner, og det var bare med et kjapt søk. http://www.dustinhome.no/pd_5010081429.aspx Bestiller man fra utlandet for over 200 kroner kommer det også på tollbebyr og moms. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Fikk R.A.T 7 fra Gamezone.no igår, byggekvaliteten virker bra. Eneste problemet var at laseren ikke kunne lese glass-musmatta, så må gå til innkjøp av en ny. Fant heller ikke noen drivere online, kun fra CD'en. Noen som veit om det ligger ett annet sted en saitek.com? Endret 31. august 2010 av kriss111 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå