Gå til innhold

Hvilken nettleverandør skal jeg velge

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilken nettleverandør skal jeg velge ?

Her jeg bor nå har jeg HELDIG VIS internett med i husleien! :)

Netthastigheten blir ofte utrolig dårlig og jeg kommer meg ikke inn på vg.no... Thats bad.

Og dette er da snakk om nextgentel, og jeg kommer neppe til og velge de når jeg skal velge nettleverandør.

Skal flytte om et par måner, og lurte på hvilken leverandør jeg skal velge som har gode og stabile linjer ?

Jeg er en heavy gamer og spiller spill som, Cs1.6, call of duty mw2 også andre nettspill som krever litt bra nettlinje.

Takker for svar på forhånd :)

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at NGT er skuld i problema du opplever i dag? Dei fleste utleiarar som har internett inkludert leverar det ofte bare trådlaust, gjerne bare gjennom utstyr dei har fått frå leverandør, utan kompetanse på korleis dei skal sette det opp best mogleg. Delar du nett med fleire er det endå verre. Poenget er, det kan vere ganske mange årsakar til at du opplever det du gjer, som ikkje nødvendigvis har noko med linja å gjere.

Når det er sagt, alle ADSL-leverandørar brukar den same linja til huset, og koblar den til ein DSLAM i sentralen. Kva for område er dette (navn på by/tettstad)? På mindre plassar leverar leverandørar ofte gjennom Telenor, så om du har linje frå leverandør A eller B kan du vere kobla til akkurat same DSLAM.

Kan du få fiber?

Lenke til kommentar

Ja er helt sikker. Har ringt inn til NGT og de sier som alle andre ganger, at de har problemer i området der jeg bor. Dette skjer ofte :S Bor i tromsdalen i tromsø, og tydelig vis så burde man ikke velge NGT når man bor her :S

Noen som har forslag til andre leverandører ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...