Gå til innhold

Guitar Hero - En død spillserie?


Anbefalte innlegg

100% seriøs. Jeg forelsket meg aldri i Rock Band. Utrolig vanskelig å mestre, for de som ble god på GH. Trommer osv. er sikkert bedre, men det likte jeg aldri. Gitardelen i RB er det verste jeg har vært borti. Ingen hyperspeed på nummer 1, og i nummer 2 er det så vidt litt hyperspeed men enda vanskeligere hit-range, spesielt på HO-PO.

 

Guitar Hero er glatt suverent, og notene flyter som smurt langs brettet, med ikke enklere, men mere glattere.

 

Låtutvalget er også latterlig hvis man ser bort i fra DLC's til RB. Der er GH flinkere. Mindre crap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg synest GH har størst underhaldningsfaktor. Sikkert mykje fordi RB har strammare tidsvindauga og du ikkje vil treffe med like stor margin som i GH, samt at GH3 var mitt første spel av den type. Det har riktignok endra seg litt sidan GH3, korleis dei siste er veit eg ikkje. Å rave opp og ned halsen på The Devil Went To Georgia er uansett knall. Med litt trening vart eg vant med RB og. Klarte etter kvart Caprici Di Diablo ganske greit. Tidspunktet der notene møter knapperaden på skjermen er litt forskjellig på RB og GH, noko det tok litt tid før eg fant ut.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

RB er i kort, mye mindre gjennomført på gitar-delen. Mens på trommer og vokal er det omvendt. GH kunne spart seg for å ta med full band på WT :(

 

Skal vedde skinnet mitt på at hvis Through the Fire and Flames og The Devil Went Down to Georgia hadde hatt samme charts i RB, ville jeg aldri i livet klart dem 5* på Expert, som jeg klarte i GH3. Det ville vært umulig med den dårlige hit-rammen på hammerons og pullofs, samt den elendige hit-rammen på fortstrumming.

Lenke til kommentar

Jeg mener helt klart RB har best underholdningsverdi. Det er langt flere sanger, noe som er svært viktig for å slippe å spille samme sang om og om igjen. Vi har flere modes, så vi har mer variasjon i selve spillet. Vi har bedre muligheter for å lage egne folk (og så vidt jeg vet er muilgheten for å lage egne folk fjernet i GH: WoR), så vi kan få en karakter vi liker. Har heller aldri hatt noe problem med å treffe notene, og grafisk ser det bra ut. For all del, GH er en bra serie, og jeg kommer til å kjøpe GH: WoR også. Men jeg foretrekker RB.

 

Og når det er sagt, jeg startet med GH2 og kjøpte hver eneste utgivelse etter det (inkludert Aerosmith, selv om jeg solgte det senere) opp til GH5. Den eneste jeg mangler er Van Halen. GH2 vil nok alltid være det jeg har best minner fra, men det betyr ikke at de andre automatisk er dårligere. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder meg borte fra Guitar Hero i uvisst fremtid. Faen for en spillserie som virkelig ha fucket seg selv tvers igjennom. Underholdningen i spillet er der ikke lenger, serien har mer et fokus for nerdene som sitter hjemme å jokker på plastgitaren. Ikke den casual, eller delen av de som bare vil ha det gøy sammen med andre.

 

Derfor jeg spiller med venner over live eller stua med Rock Band istede for Guitar Hero. Nå gleder jeg meg virkelig til Rock Band 3, iforhold til Activision så prøver Harmonix/EA/MTV Games å lage et spill for folk som liker noe annet enn den samme dritten. Variasjonen i Guitar Hero er virkelig elendig.

 

Å hva skjer med GH: Metallica? I tillegg følte jeg det var rimelig merkelig å ha med Alice in Chains og Mastadon der, de bandene har ikke noe med Metallica å gjøre. Da kunne liksom putta inn Dimmu Borgir også liksom, eller alt liksom. Du ser dette værre i Van Halen. Der har du Blink 182, Killswitch Engage, Fountains of Wayne(Med "Stacy`s Mom"!?), Queens of The Stone Age, Tenaious D, The Offspring og Third Eye Blind liksom...hvem røyka når de bestemte seg for å sette disse artistene inn i et spill fokusert på Van Halen?

 

Poenget er uansett at Guitar Hero er en serie som gjør svært lite med band-spillene sine. De prøver ikke å legge til noe nye funksjoner, slik som vokalen i The Beatles: Rockband som er den beste vokal-tilføringen i et spill per dags dato. Som i tillegg blir enda mer forbedret i Rockband 3 med samme system artister bruker under konserter for å sjekke om de synger "surt" eller ikke. Guitar Hero har bare kjørt det samme greiene i hvert bandspill. Det blir bare tragisk å måtte se et band bli melket på denne måten, spesielt Metallica. Når du først skal lage et band-spill, prøv å gjør det med respekt for artistene og fansen. Ikke se på kjøperne som dumme drittunger som kjøper hva de vil. Bare Harmonix har klart dette til nå. Å det begge gangene. Altså jeg tror spesielt The Beatles: Rockband åpnet øynene til mange for hvor god musikk The Beatles lagde, samtidig var det vakkert gjennomført og stilen var nesten magisk. Med Green Day gjorde de noe av det samme, bare i en mindre grad. Her åpnet Rockband virkelig opp øynene mine for hvor god musikken til Green Day til og med var før American Idiot.

 

At fans faktisk vil se Guitar Hero lage et produkt som bare melker seg selv ved bruk av favorittbandet mitt ville i mine øyne vært trist..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...