Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med diverse ROVER modeller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Rover 600 og Honda Accord 5th gen. er relaterte og produsert på samme fabrikk med så noenlunde samme deler, desverre var dette mer negativt for Honda enn positivt for Rover. Hvorfor? Fordi det de ble produsert på Rover sin fabrikk desverre :roll:

Lenke til kommentar

Rover 600 og Honda Accord 5th gen. er relaterte og produsert på samme fabrikk med så noenlunde samme deler, desverre var dette mer negativt for Honda enn positivt for Rover. Hvorfor? Fordi det de ble produsert på Rover sin fabrikk desverre :roll:

Men vill noen fraråde noen fra og kjøpe rover? eller er det "helt greie" biler?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Gammelt? Neppe

Så noen lunde nytt, med garanti, vist jeg virkelig likte bilene? Ja.

Hva det nå angår driftsikkerhet på biler, så vil jeg tro at biler fra Storbritania er de verste, uten og vise til noen tall.

MEN det finnes jo alltid unntak i bil verden, og du kan jo komme over et Rover eksemplar som selvfølgelig går knirkefritt i ditt eie, men vil si du har statistisk sett langt lavere sjans enn ved valg av en Toyota eller Honda f.eks.

Lenke til kommentar

Gammelt? Neppe

Så noen lunde nytt, med garanti, vist jeg virkelig likte bilene? Ja.

Hva det nå angår driftsikkerhet på biler, så vil jeg tro at biler fra Storbritania er de verste, uten og vise til noen tall.

MEN det finnes jo alltid unntak i bil verden, og du kan jo komme over et Rover eksemplar som selvfølgelig går knirkefritt i ditt eie, men vil si du har statistisk sett langt lavere sjans enn ved valg av en Toyota eller Honda f.eks.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23856571 <-- slikt eksemplar ville altså vært ett dumt valg?

Er det ingen her på forumet som faktisk er eid en rover og som faktisk har erfaring med disse bilene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du må nok påregne noen reperasjoner uansett, men hadde tatt en NAF-kontroll på bilen, for og fått en oversikt og eventuelt en prutemunn.

Det er den bilen som er produsert med omtrent samme deler som Accorden som jeg snakket om.

Lenke til kommentar

Du må nok påregne noen reperasjoner uansett, men hadde tatt en NAF-kontroll på bilen, for og fått en oversikt og eventuelt en prutemunn.

Det er den bilen som er produsert med omtrent samme deler som Accorden som jeg snakket om.

Noen som har sagt at resverve deler er dyre/ ikke eksisterende? Dette pga de var konkurs eller lignende? stemmer det??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Rover er ikke noe dårlig bil, greit rover fra British Leyland sin tid har mye feil og gammel teknologi (til sin tid å være) Rover har mye tilfelles med Honda som tidligere nevnt og dieselmotorene er bl.a BMW. Nå liker ikke jeg forhjulstrekkere men hadde jeg gjort det hadde rover vært ett bra alternativ. Alle biler har feil og mangler, rover er langt fra de værste av dem. Kjøper du deg en NAF test før kjøp av bil er du godt sikret, uansett bil og modell. Når det gjelder rust gjelder det å finne en bil som er tectylbehandlet i ung alder, dette gjelder alle biler med ugalvanisert stål karosseri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...